Hallo + Omega!

Hallo!
Na een tijdje meegelezen te hebben op het forum, nu eindelijk mijn registratie!!
Ik heb net een horloge gekregen als cadeautje voor mijn nieuwe baan en ik zou graag wat meer informatie erover krijgen. En ik denk dat ik hier op de juiste plek ben terechtgekomen, niet?!

Het is een Omega, was in het bezit van mijn oom. Hij weet niet meer precies hoe oud hij is, waarschijnlijk zo`n 25 a 30 jaar oud. Hier 2 plaatjes:

Kunnen jullie me misschien wat meer informatie geven over dit horloge??
-Welk model is het precies?
-Hoe oud is het (model wordt niet meer gemaakt)?
-Waar kan ik nog nieuwe horlogebandjes krijgen? (heb er 1 gevonden in de Omega store in Munchen, ergens anders nog niet gezien. Het is een bandje uit één stuk)

andere informatie natuurlijk ook welkom.

Zoals jullie waarschijnlijk gezien hebben is een hoekje van het glas afgebroken, ook loopt hij na een val van een paar dagen geleden niet meer zo goed…
Nu wil ik hem laten repareren/restaureren. (hem hem zelf al een beetje opgepoetst)

Waar kan ik dat het het beste laten doen??
Ben nu in Zwitserland, en over een paar weken weer, kan ik hem het beste bij Omega (in Biel) langsbrengen? Of juist niet…

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Groet

Oswald

Hallo Oswald,
je vraag kan ik je niet beantwoorden maar in elk geval Welkom en veel fun

Dit soort vragen wordt zonder al te veel moeite beantwoord door de Omega-bons Nivelacuso. Stuur hem een persoonlijke mail als hij je vraag nog niet zou hebben beantwoord.
Succes!!

Hans CP

hcptdg Schreef:

Stuur hem een persoonlijke mail als hij je vraag nog
niet zou hebben beantwoord.
Succes!!

Maar dan leren wij er niets van Hans!?

Deze funky Dynamic’s waren een bestseller voor Omega in de jaren 70. Ze kwamen in veel verschillende uitvoeringen (zonder datum, met datum, met dag- en datum, handopwinders, automaten, verschillende groottes). Bijna allemaal hadden ze de zo kenmerkende ovalen vorm. Alhoewel er ook rechthoekige modellen bestonden.

Omega gebruikte de aanduiding Dynamic nog een paar keer, als laatste eind jaren 90 voor de bekende Pilot-look horloges.

Zie mijn pagina omtrent de Dynamics voor wat meer informatie.
http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/omegadynamic.htm

Banden zijn moeilijk te vinden, en behoorlijk aan de prijs. De banden zijn geintegreerd aan de kast. Er is speciaal gereedschap om de band los te halen, en om bij het uurwerk te komen. Dat laatste dient te gebeuren via de voorknat (tool 107). Er waren ook staalbanden voor deze Dynamics.

De beste plek voor reparaties is bij Omega te Biel. Dit is echter een behoorlijk kostbare geschiedenis, je krijgt hem dan wel helemaal als nieuw weer terug. Voor dit horloge lijkt me een goedkopere oplossing beter. Ik heb heel goede ervaringen met horlogemaker Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Vakkundig tegen de juiste prijs.

gr,
Hans Mennink

Daar zit wat in, maar ik had zo iets van het is een persoonlijke vraag. Maar je hebt gelijk. Ik zal ook eens gaan zoeken wat ik kan vinden over dit horloge, goede oefening.

hans cp

Ik wist het, dat schut hij zo uit zijn Omega-mouw (tu)

hans cp

Kijk eens aan wat een snelle reacties!!

Bedankt alvast!

@Nivelascuso: Dat de banden moeilijk te krijgen zijn, daar ben ik al achter gekomen… In Munchen tot nu toe de enige plaats met succes, en ze hadden er maar één liggen. (€60) Gaat inderdaad helemaal door de kast heen. Heb nog geen staalbanden gezien, weet je misschien waar men die nog vinden kan??
En waarom vind je een reparatie in Biel voor dit horloge misschien niet het beste idee? Hoeveel kost ongeveer zo`n revisie incl. nieuw glas in Biel, weet iemand dat misschien? En is dit teveel in vergelijk met de waarde van de horloge?? En hoeveel zou het bij iemand anders ongeveer kosten??

Ik heb de horloge nu zo`n anderhalve maand gedragen en ben er helemaal weg van. Het is in ieder geval een behoorlijke verbetering op mijn vorige…

groet

Oswald

Ik denk dat de prijs voor reparatie bij Omega afgezet tegen de waarde daarna van het horloge een beetje uit balans is. Ik schat in dat een zgan exemplaar ongeveer 300/350 euro zal doen.

Kijk op de website van Omega voor een overzicht van een servicebeurt. Daarbovenop komen de kosten van verzenden/verzekeren. Plus alle te vervangen onderdelen (ik denk dat omega sowieso het glas, de wijzers, en de datumring gaat vervangen). Ik denk dat alles bij elkaar bij Omega ruim 300 euro kwijt bent. Nogmaals, je krijgt hem dan wel weer als nieuw terug…

Zie

en

behalve de reeds genoemde reparateur kan ik je natuurlijk (hoe kon ik hem vergeten) onze eigen forum horloge-wizzard Freddy adviseren. Dan weet je helemaal zeker dat het horloge met vakkennis en zeker ook met liefde nagezien wordt.

gr,
Hans Mennink

Bedankt Nivelacuso!!

Misschien laat Freddy iets van zich horen, of anders stuur ik hem even een PM!!
Laat in ieder geval weten wat ik heb gedaan en zal wat foto`s laten zien als hij klaar is!!

Merci

Oswald

Ik heb nog een Omega dynamic liggen het is een nieuw old stock met een zwarte nieuwe band misschien kan ik hier iemand blij mee maken hij staat te koop voor 400 maar voor forum leden een spec prijs

Welkom en veel plezier! Aparte klok!

Foto wellicht?

hans cp

zie ook Marktplaats.nl Beschrijving:

Omega Geneve Dynamic Automatic. Classic men’s Omega with cool retro styling from the 1970’s. Omega automatic movement with day and quick-set date function is running perfectly and keeping great time. Massive oval 43mm x 37mm steel case in great condition. Beautiful blue and silver dial is almost perfect with just a small blemish at the 1 o’clock position. black and white hands and a turquoise second hand complete the look. Original Omega strap and buckle. Signed Omega crown