Hallo vanuit het diepe zuiden des lands!

Mooi trio hoor. En leuk om te zien dat je een modernere Junghans hebt gekozen. Hun digitale Mega’s zijn ook super tof, de Max Bill serie is cool… Leuk merk. Ik ben bevooroordeeld.

Die Ebel, was die aanschaf op Miami Vice geïnspireerd?

1 like

Welkom bij de club Nick.

1 like

Welkom op hetforum.
Veel lees en kijk plezier!
Mooi trio trouwens.:watch:

1 like

Nee, die aanschaf was alleen gebaseerd op iets heel mooi vinden als je het ziet en het dan heel graag willen :slight_smile:

3 likes

Terecht. Ze zijn in het echt ook nog eens veel leuker dan de foto doet vermoeden.

1 like

Dus het is ook niet goed om je horloge altijd te dragen ?

2 likes

De enige juiste overweging dus :blush::+1:

Welkom Nick!

Welkom Nick. Veel plezier op het forum.

1 like

Welkom hier op HF!

1 like

Niet goed, niet goed… Je krijgt meer slijtage dan wanneer hij soms stil ligt. De analogie van de auto is niet verkeerd: Als je hem altijd stil laat staan gaan je vloeistoffen naar de ratsjemedee. Als je hem aan de andere kant altijd laat lopen moet slijten onderdelen en raakt je olie vervuild door gruis.

Bij incidenteel gebruik, dus als je iets maandelijks uit de kist trekt, zeg maar, zou ik er niet voor kiezen om een watch winder te gebruiken. Ik ervaar slijtage als erger dan vastgekoekte olie, en vermoed dat een watch winder meer onderhoud veroorzaakt. Net als dagelijks dragen. Althans, wanneer de conventionele materialen in gebruik zijn.

Hoe systemen als FC’s monolith zich over langere tijd gaan gedragen is de vraag, natuurlijk.

4 likes

Welkom op dit mooie forum :wink:

1 like

Nick, welkom op HF!

1 like

Welkom Nick :partying_face: leuke set heb je zo :+1:

1 like

Hallo vanuit het midden van het land…:+1:

1 like

welkom Nick, :+1:
in tegenstelling van wat anderen hier zeggen liggen al mijn automaten op de winder,
en ben er al zo’n vijf jaartjes tevreden over, :ok_hand:
let wel,… dat is mijn ervaring, niet die van een ander.

2 likes

Welkom! Heb je je Datejust nou nog in de stickers?:scream:

1 like

Welkom op HF Nick. Mooi trio :+1:t2: Geniet van de hobby

1 like

Welkom. Mooie, gevarierrde verzameling heb je.

1 like

Oje, betrapt. Dit jaar voor het eerst een keer of 5 gedragen gedragen (met de stickers er nog op…):flushed: Een hele tijd ongedragen in de watch winder gehad.
Ik ben op zich helemaal niet zo bang voor een krasje en heb de horloges ook om ze te dragen en niet om ze ooit weer te verkopen dus wellicht aan de tijd om ze eraf te halen.

Welkom hier bij HF !

1 like