De horlogemerken database van Mikrolisk weet er niets over te noemen, dus mogelijk een zogenaamd plakmerk. Dwz een bestaan horloge waar een eigen (merk)naam op wordt gezet. Bijvoorbeeld een juwelier, die horloges verkocht met zijn eigen naam.
Het lijkt een handwinder uurwerkje te zijn, die in een vergulde kast is geplaatst.
Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij mist de secondewijzer.
Dus al met al geen bijzonder of waardevol horloge.
Ik denk niet dat de secondewijzer mist Harry. Verder niets aan toe te voegen. Betere foto’s uit alle hoeken zouden helpen
Ik meende ook zoiets te ontwaren, maar het zou niet passen bij de minimalistische stijl van de wijzerplaat. Wss goedkopere afwerking waardoor je het asje ziet zitten?
Hier ligt ook een los onderdeel in de hoek van de kast. Mogelijk de secondewijzer 🫢 of iets anders natuurlijk.
staat er op achterzijde nog iets, ziet er wel vintage uit, maar geen top merk, misschien wel goud? zie je ergens stempels , vaak in de lugs, dan heb je toch al iets van waarde
Da’s een damesuurwerkje. Wat is de diameter van het horloge? Ik gok (kroon niet mee-meten!) 30 tot 32 mm…?
Die heeft er nooit op gezeten. Damesuurwerkje, die hadden dat niet.
Bij de markering moet je onder de balans kunnen zien welk uurwerk dit is.
Dat betwijfel ik gezien de verhouding tussen kroon en kast. De enige die hier uitsluitsel over kan geven is @Alpina800: wat is de maat van de kast?
Wel een klein uurwerk in relatie tot de kast.
De maar van de kast is 30mm
Zo’n tonneau-vorm en dan de schaal van de onderdelen - ik heb ze denk ik vaker geserviced dan jij.
Komen we uit op een wat groter dan toen gebruikelijk dameshorloge. Standaard was toen een mm of 26.
Ongetwijfeld dan is dit een minimaal kroontje. Overigens ken ik heren uurwerken met ook tonneau uurwerk en grote (relatief) kast. Geen excuus overigens
Dit uurwerk niet nee. Maar heb toch echt damesuurwerkjes met een sweep second…
Voorbeelden zat bij ranfft:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Gruen_270SS
Heeft Gruen dit uurwerk ook gemaakt?