Halve link steekt uit?

Goedemiddag,

Excuses alvast als het iets doms is, nieuw in de wereld en helaas niemand in de nabijheid die mij kan helpen en op het internet en op YouTube geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb een s100 hier aangeschaft, echt een super horloge, ik ben alleen nog aan het pielen met de band en hoe strak/los hij fijn zit. In de doos zat nog een halve link, deze heb ik uitgewisseld voor een hele en dat geeft een verbetering in combinatie met het ruimer zetten van de Micro adjust. Wat mij nu wel irriteert is dat de centre link? dikker is dan de rest, iets uitsteekt. Doe ik nou iets verkeerd of is dit OCD en hoort dit zo? Bijgaand de foto’s, lastig goed op de foto te zetten maar hopelijk worden jullie hier wijs uit.

Alvast bedankt!

De pinnetjes zet je in de schakel vast met een klein “slotje”. Zit deze om de pinnetjes heen bij jou?

Zie foto:

Hij is net zo dik als de hele links en loopt daardoor steiler op en valt uit de toon qua verhouding.

1 like

:point_up:t3:Dit zou best wel eens kunnen kloppen.

Ik ken deze band en sluiting niet, maar misschien kun je de hele schakel weer terugzetten ipv de halve en vervolgens in de sluiting wat doen met fijnafstelling? (Iets krapper zetten)???

Ja, deze heb ik terug gezet. Het is wel vreemd trouwens, online staat dat je de pinnen tegen de richting van de pijl in weer terug moet duwen maar gezien die gaten in het midden waar ze in moeten taps toelopen zou dat toch onlogisch zijn?

Misschien is dat het inderdaad, heb helaas geen schuifmaat…

Hele terug plaatsen en in de sluiting strakker zetten gaf niet het gewenste resultaat helaas. Lengte is nu wel goed denk ik!

1 like

Zit ie er niet ondersteboven in?

Lijkt er meer op dat je een halve link in het midden hebt geplaatst. Mogelijk beter om die aan de clasp te maken als eerste.

1 like

Nee dat klopt niet. Kijk maar even goed naar de link (tegen de clasp aan) die onder die halve link zit, die kan alleen op die plek.

Ik zie verder niks geks eigenlijk, en mij vallen dit soort dingen doorgaans ook snel op!