Hamilton conservation vraag over chapter ring

Ik zat een tijdje naar dit model te kijken en het viel me op dat de minuten aanduiding van de chapter ring de 0 op de positie van 3 uur heeft zitten. Weet iemand waarom dit is?

drukfoutje? :wink:

Ik heb het al wel eens eerder gezien. Geen idee over de achterliggende gedachte.

Groeten,

martin

de rechter kroon is uitgetrokken ,misschien kun je daar de chapterring mee draaien,want de nul staat ook niet precies op 3 want de 45 en 15 staan ook niet precies boven en onder.

lenno

De kroon op 9 draait de ring waarop de aanduiding van de landen staat
De kroon op 2 draait de ring met de minutenaanduiding, deze ring heeft ook uitsparing voor de onderliggende landnaam.
De kroon op 4 is voor datum en tijd.

P.S. Het kan zijn dat ik de 2 en 4 omdraai, maar het principe is duidelijk denk ik :wink:

Marco-T Schreef:

De kroon op 9 draait de ring waarop de aanduiding
van de landen staat
De kroon op 2 draait de ring met de
minutenaanduiding, deze ring heeft ook uitsparing
voor de onderliggende landnaam.
De kroon op 4 is voor datum en tijd.

P.S. Het kan zijn dat ik de 2 en 4 omdraai, maar
het principe is duidelijk denk ik :wink:

Yup, kronen 2 en 4 met omgekeerde beschrijving. Variant van een ETA 2893-1 Maar verder klopt 't verhaal.

Enneh, snap ook niet waarom ze de 0 op 3 hebben staan. Zal wel gewoon een design keuze zijn, want op deze chapter ring indeling, zou ie overal kunnen staan.
Net als deze http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/tokia/cabinet/hamilton/h77635333--1.jpg Hoewel, deze met het venster op 12 uur het makkelijkst af te lezen is. Erg handig nog een extra T3 voor de die-hard reiziger of zakenman/vrouw :P.
Zelf is dit m’n favoriete chapter ring:
http://www.chronophage.com/img_bdd_montres/Hamilton_Khaki_Navy_GMT_614.jpg
Hou wel van de duikersring. En bij deze zit ie veilig onder 't saffierglas. Mooi van dit model is dat zoveel dingen hier lume hebben. Alleen weer jammer dat de lume niet zo sterk is. Vind de nieuwe minuten en urenwijzers of de conservation wel leuk. Wel jammer van die afgekapte 3.

Over Hamilton gesproken, kwam deze weer es tegen. Erg apart die bezel.