Hallo allemaal! Zoals ik eerder al vertelde bij mijn Fortis horloge dat ik hier even niet meer ben geweest maar niet wegneemt dat ik niks met horloges gedaan heb bevestig ik hier weeral! Ik kreeg laatst de kans om een prachtige Hamilton Fontainebleau aan te schaffen met caliber 11. Dit is een verzamelhorloge dat goed gewaardeerd zal worden. Loopt perfect op tijd, mooie automatische chronograaf, oud horloge zonder snelverstelling op de datum maar zo uniek! Zit lekker rond de pols en ik hoop hier nog jaren plezier aan te beleven! Wat vinden jullie van dit model?
Kende dit model nog niet. Mooi. Hoe oud?
Apart model, dat is zeker.
Ik vind hem mooi!
Deze komt uit 1970
Mooi! De kastvorm komt terug in de subs en date. Het glas zal plexi zijn vermoed ik?
Dat mag ik wel, zo’n bijzonder horloge!
Tof model
Prachtige Hamilton. Gefeliciteerd!
Hamilton heeft heel veel gedurfde en bijzondere horloges gemaakt. Soms net even wat anders, zoals jouw NA
Ja, dat is plexi!
Mooi! Wat een bijzondere kast vorm.
Goed dat je die kans hebt gegrepen. Wat een gaaf ding!
Leuk om weer eens iets te zien wat je niet vaak tegenkomt.
Echt een heerlijke vintage
Apart model. Nooit gezien. Gefeliciteerd!
Prachtig. Mooi caliber ook. Wees er zuinig op!
Prachtig exemplaar
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.
Schitterend. En bovendien een stukje horloge geschiedenis. De Hamilton Fontainebleau was het product van de race naar de eerste automatische chronograaf door het consortium Heuer-Leonidas, Buren-Hamilton, Dubois-Deprez en Breitling. Net als de Monaco van Tag Heuer.
Hierbij nog twee vroege modellen uit de Fontainebleau serie van Hamilton.
En hierbij nog wat achtergrond info.