Hamilton gaat als een speer na crash door mislukte banden wissel

Ik had al wat ambivalentie bij dit horloge nadat Hamilton onze Max er af kegelde een paar races geleden. Maar nu heb ik toch vooral spijt dat ik er nogal onvoorzichtig mee om ben gegaan en dit prachtige klokje niet meer functioneert zoals het altijd deed.

Hij loopt nu 3 miljoen uur voor binnen 24 uur en vliegt bijna de bocht uit.

Oorzaak: Ik wilde hem even op een ander bandje zetten… Het betrof een Erika MN strap, die mijn horloge lanceerde toen ik de tweede springbar wilde monteren… Geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg…Volgende keer ga ik voor een simpele banden wissel gewoon naar de tweedehands authorised dealer. Nu eerst opzoek naar een beunhaas die even wat kan boenen en olie verversen…

Wel zonde, dit is een favoriet van me en een heerlijke banden slet…

5 likes

Heb je ook intermediate banden bij de hand voor als het regent? Die 5 atm kunnen een paar drupjes hebben, maar je wilt er niet afglibberen zoals Lando. Echt zonde, daar gaat je winst.

2 likes

Waarschijnlijk een verkleving van de spiraalveer.

Die demonteren, in de one dip, de balansastappen checken en als die goed zijn de balansas opnieuw olie geven, balans terugmonteren en klaar.

Als er meer defect is zul je een volledige service in moeten calculeren. Kost ook niet de wereld voor een 7750.

2 likes

Nog niet, ik heb wel full wets. Kunnen die ook bij glibberige omstandigheden?

1 like

Daar had een cliënt van mij ook last van, die liep erg ongelukkig.

On topic: bedankt voor het advies, ik had zelf dat vermoeden ook al, maar ging er vanuit dat er dan meteen een volledige service nodig zou zijn.

Is dat deze?