Hamilton GMT - problemen met textiel/lederen band

Net voor de kerst, nog voor ik dit forum volgde, heb ik mij een Hamilton GMT aangeschaft.
Ik vind hem heerlijk mooi. Geopteerd voor de textiel/lederen band, een combinatie van sportief en toch stijlvol.

Na een paar weken bureau diven, en hem vooral niet te dragen tijdens het sporten begon het bandje uit te rafelen.
Nu had ik gedacht dat de mannen van Swatch wat meegaand zouden zijn en dit toch wel als abnormaal zouden beschouwen, nee hoor, hun verdict: “eigen schuld, dikke bult”.

Dan toch maar geopteerd voor de stalen band en zelf het volle pond betaald met volgend resultaat:

foto’s zijn niet echt top.

Ook nu weer vind ik hem zeer mooi.
Maar de houding van “The Swatchgroup” vind ik echt alles behalve. Je bent pas groot als merk als je er ook staat in de after sales, of heb ik het verkeerd voor?

Nog een fijne tijd!
Ben

Nu vind ik het tweede bandje zelfs nog mooier, maar idd after sales bestaat niet meer.

Men post tegenwoordig als men wél service krijgt.

pimobiel Schreef:

Nu vind ik het tweede bandje zelfs nog mooier,
maar idd after sales bestaat niet meer.

Men post tegenwoordig als men wél service krijgt.

Uiteraard zou het Swatch enorm sieren als ze dit goed voor je oplossen, maar ik ben benieuwd wat de dealer zei, waar je het horloge hebt gekocht. Juridisch heb je (gelukkig) niets te maken met de fabrikant. Als het handvat van je koelkast eraf valt dan ga je ook naar de MediaMarkt en niet naar Bosch oid. Een dealer mag je ook niet zomaar doorsturen.
Wellicht heeft de dealer het bandje opgestuurd naar Swatch, dan heb ik niets gezegd.

Bandjes zijn altijd een grijs gebied helaas. Soms doen merken al moeilijk als een metalen band na 6 maanden van ellende al uit elkaar valt. Met een band van stof/leer ligt het nog lastiger omdat die bandjes een theoretische levensduur hebben van minder dan 2 jaar en het hangt zeer sterk af van de gebruiker. Ik ben het echter wel met je eens dat het langer mee hoort te gaan dan 6 maanden bij minimaal gebruik. Ik zou dan ook een negatieve post achter laten over de dealer in betreffende forum. Het is immers best een duur horloge en zo’n bandje zal nou ook weer niet heel veel kosten.

het horloge werd op zijn geheel naar Swatch verstuurd. Er was nog een klein probleempje met de gangreserve.
naar mijn gevoel heeft de dealer zijn uiterste best gedaan. Er wordt zelfs een meeting belegd om deze gang van zaken bij after sales aan te kaarten met de vertegenwoordiger van de swatch groep. Stalen band werd mij aan kostprijs aangeboden…
Het zijn niet echt kleine spelers meen ik, en verdelen diverse producten van de swatch groep.