Hamilton goodies

Zei iemand hier gratis? :blush:

1 like

Benieuwd wat het allemaal is. Zoā€™n Hamilton vliegtuig lijkt me wel wat voor bij mā€™n zoon op de kamerā€¦:grinning:

1 like

Zo eindelijk terug v vakantie met n jetlag en pijn in mn reet. Daarover later elders meerā€¦

Enfin, dinsdag 21 mei was ik bij juwelier van Willegen langs geweest na een uitnodiging om de nieuwste uitbreiding op hun assortiment te komen bekijken.

Eentje met Amerikaanse roots en nu onder de paraplu van de Swatch group, namelijk Hamilton.

Hamilton heeft een heel breed assortiment aan horloges. Van nette een nette Viewmatic tot een sportieve Khaki duiker, van retro Intramatic tot stoere X-Wind piloten horloges. Voor ieder is er wel wat te vinden.
En dat voor een Zwitsers horloge tegen een schappelijke prijs. Beetje in de klasse zoals de zuster merken Tissot, Mido en Certina. Maar ook Eterna en Steinhart.

Tom hielp mij die dag vriendelijk met het bekijken van al het moois.

De Khaki field automaat.

Menig vinden een standaard uurwerkje het niet waard om een open achterkantje te hebben. Persoonlijk vind ik het toch wel wat hebben.

Verder nog een retro chronograaf bekeken met een mooie blauwe wijzerplaat.

Een Khaki handopwinder. Zelf zou ik eerder voor een no-date gaan bij dit model en ivm met handopwinding.
Vind het leuk dat ie lugholes heeft, zodat banden swappen een eitje is.

De Viewmatic heeft me altijd wel getrokken, maar op een keer op het forum bijna raak, is het er nooit van gekomen.

Aparte zijkant heeft ie met contrast tussen geborsteld en gepolijst staal. Contrast zie je ook terug op de kroon.

Duikhorloges hebben vaak mijn voorkeur. Hoewel deze met 100m ik meer een watersport horloge vind.

Wel fraai vond ik de gesp.

En ook het Hamilton logo aan de binnenzijde van de rubberen band vind ik leuk gedaan.

De X-Wind heeft me ook altijd wel getrokken. Sportief, stoer, gadget achtig met al zā€™n subdials en draairingen. Mooi hoe deze opgelegde indexen heeft, die door de afwerking toch zā€™n tool uitstraling behoudt.

Uit nieuwsgierigheid kwam nog ter sprake wat Tom zelf om zā€™n pols had. Een fraaie bi-color Tissot. Ik was wel even met stomheid geslagen toen hij vertelde dat het geen gouden coating was. En dat op een, met alle respect, Tissotā€¦
Blijkbaar wilt ook dat merk het een stapje hogerop zoeken. Ze staan zeker niet stil. Behalve goud, hebben ze in dit model ook een powermatic uurwerk gestopt met silicium balans veer.

Het klokje heeft ook een fraaie bruine wijzerplaat, welke mooi matched met het roze goud. Vanuit sommige hoeken oogt het donkerbruin, maar als het licht er op valt straalt ie subtiel op.

Excuses trouwens voor mijn crappy smartphone fotoā€™s. Die doen de horloges geen recht, maar omdat we (hopelijk voorlopig) alleen eigen fotoā€™s mogen plaatsen kan ik even niet anders.
Bovendien zou ik aanraden ze in het echt te bekijken voor de beste klik.
Tom en zijn collegaā€™s laten je met plezier al dat moois besnuffelen.

Tot slot kreeg ik nog een hoop goodies mee die ik met jullie wil delen. Ik dacht er aan om het op te splitsen, zodat meer mensen er plezier van kunnen hebben.

Set 1
De pet, pen en (sleutel)hanger.

Set 2
De mok en model vliegtuigje.

Set 3
Dit is niet een set, maar aangezien de rugtas het grootste is, deze als laatste prijs.

En nee, die Khaki GMT Diver behoort niet tot de goodies, maar is mijn eigen Hamilton :wink:

Beschrijf welk(e) Hamilton horloge(s) jij graag zou willen en waarom. Vermeld onderaan ook voor welke goodie set(s) je wilt meedoen.
Begin volgende maand maak ik de winnaars bekend.

6 likes

Ik zou het hierbij latenā€¦

6 likes

Deze heb ik sinds een paar dagen om mijn pols en bevalt uitstekend, zie mijn recente NA. Ik draag dit sympathieke merk een warm hart toe.
Bij de dealer heb ik een duikertje gepast en was onder de indruk van de kwaliteit, hoewel maar 100m waterdicht. Maar wat echt wel gaaf is, is zoā€™n Ventura. In de zaak was een tweedehands quartz. Helaas was de band net te klein en moesten schakels besteld wordenā€¦daar had ik even geen zin in. Maar een vintage Venturaā€¦? Ik sluit het niet uit. Yes, deze hier has indeed left the building.:sunglasses:

En btw, de rugzak heb ik al :wink:, die is overigens van uitstekende kwaliteit.
Erg leuk dat je de goodies wilt verdelen, mooi gebaar voor de Hamiltonistas. :ok_hand:

5 likes

Ik doe ook maar mee, met name voor het vliegtuigje. Die is namelijk rete gaaf :smile:

Het eerste echte horloge die ik wilde en moest hebben. De hamilton jazzmaster open heart. Het has Voor mij iets betoverends. Toendertijd had ik alleen maar Festina en Fossils.

Voor sommigen was een rolex de grail. Voor mij was de Jazzmaster open heart. Kwijlen voor de vitrine en passen maar niet kopen omdat toen die 725 euro toch best pittig was.

Dit is ook het horloge dat mijn broertje horloge liefhebber maakt. Hij heeft het het horloge nooit gekocht. Hij werd veel te snel verleid door een rolex, boehh.

Inmiddels heb ik de open heart natuurlijk en is al een lange tijd vast onderdeel van mijn collectie.

Ik heb ondertussen de jazzmaster slimline, khaki field khaki pioneer en khaki allumium pilot gehad. Hamilton is de Zwitserse (Amerikaanse) alleskunner. Divers, pilots, field, marine, dress en vergeet natuurlijk niet de ventura.

Je zal altijd een of meerdere hamilton in mijn collectie tegenkomen. Een van de meest veelzijdige merken.

Nu zou ik deze jazzmaster nog wel weer eens willen inruilen tegen de jazzmaster open heart met niet onderbroken cijfers, blauwe wijzerplaat op staal. Maar ik wil nog zo veel :slight_smile:

5 likes

Krijg toch de indruk dat er hier een "influencer " aan het werk is.
Correct me if I am wrong

1 like

Idd 1 groot reclame topic.

Ah, ze hebben ons helaas door, zelfs mijn ā€œtoevalligeā€ aankoop.
Stuur maar gewoon op dan die spullen. :nerd_face:

1 like

Ik kan me de gedachte voorstellen. En voor de of een juwelier is het natuurlijk ook fijn als er klandizie over de vloer komt.
De juwelier in kwestie kent het forum en deels vd leden v n forum meeting enkele jaren geleden die ik georganiseerd had.
Ik doe dit voor de 1e keer en achteraf gezien had ik sommige v mn woorden misschien beter anders kunnen kiezen.

Maar ik doe dit puur om n ander n plezier te doen. Heb er verder geen ander belang bij. Financieel of anderzijds.

Ik hoop dat er begrip is voor het uitdelen vd goodies. Het is geheel vrijblijvend en hoop dat er leden zijn die t kunnen waarderen.

4 likes

Met al 6 Hamiltons in de kist, moet er toch nog een keer een 7e komen :sweat_smile:

Met mijn Hamilton X Wind is in 2014 toch wel zoā€™n beetje het virus echt toegeslagen :thermometer:

Het is en blijft een groot favoriet voor mij :star_struck:

Er zijn eigenlijk 3 kandidaten voor de volgende Hamilton voor mijn collectie

:rocket:De eerste twee zijn de Interstellar Hamiltons. En dan met name de Pilot die Cooper draagt in de film.
Die is werkelijk prachtig. Net als de film trouwens ! Toch wel mijn 2e favo film of all time, met Memento op de #1. Ja inderdaad, ben groot Nolan fan :blush:

[Insert picture Khaki Pilot H64615135]

En natuurlijk de Murph watch. Ook al zo prachtig ! En ook nog eens precies mijn maat :heart_eyes:
En groot plotpunt in de film. Dus eigenlijk onmisbaar in mijn collectie. EUREKA !!

[Insert picture Murph Watch H70605731]

De laatste Hammie die ik dolgraag nog eens zou willen hebben is de Hamilton Broadway Auto Chrono.
Die vind ik gewoon ontzettend mooi, maar ligt helaas (nog) ver buiten mijn budget :moneybag:

[Insert picture Broadway Chrono H43516131]

Bah, wel een beetje een saaie, kale post zo zonder plaatjes :unamused:

Oh ja. Ik ga voor alle sets ā€¦ geintje ! Ik ga voor set 3. Voor de mooie rugtas :heart_eyes:

En bedankt @marnixmoed voor deze leuke actie :smiley:

Groeten,
Thomas

4 likes

Het was makkelijk de winnaars te selecteren. En er hoefde ook niet om de prijzen gevochten te worden.

@Spierbundel wilde graag het vliegtuigje. Die gaat samen met de mok en de Solo Fiffer naar de Rikketik morgen.

@H-plar heeft de rugzak al, dus de pet, pen en hanger gaan naar hem toe.

En last but not least, de mooie rugtas gaat naar @Myrrhman.

Bedankt vh meedoen en veel plezier met de goodies!

4 likes

Woehoe, win ik werkelijk eens wat in mijn leven. Gaaf!

4 likes

Wat leuk, super leuke actie! @marnixmoed
Bedankt!

3 likes

Eens, jammer dat er zo weinig reacties waren. Dit maakt het verdelen van de goodies wel lekker eenvoudig :blush:

3 likes

:smiley::smiley: Woohoo !!
Daar ben ik echt blij mee ! :pray:t2:
Dank je @marnixmoed :blush:

6 likes

De goodies hebben hun plekje gekregen.

Bedankt @marnixmoed, leuke actie.

5 likes

Wat zie ik daar nou in t rechter bovenhoek :wink:

Stoel

Op de tafel :rofl:

2 likes