Hamilton Horloge ebay - PayPalbescherming

Deze mooie Hamilton 9721b had ik op ebay gekocht van een verkoper uit Spanje. Stond dat hij volledig goed werkte en een servicebeurt had gehad. Bij aankomst was hij nog mooier dan op de foto’s! 2824-2 uurwerk en horloge was 36mm met een see-through caseback. Hij werkte goed en ik was ontzettend blij met mijn aanschaf.

Echter, een paar dagen later liep het horloge niet goed meer. De gangreserve was bizar laag en ik merkte op dan ook manual wind niet meer naar behoren functioneerde. Nu heb ik weinig verstand van wat er dan mis kan zijn, dus ik wilde geen risico’s lopen. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en met PayPal. Ik heb het product teruggestuurd en uiteindelijk ook mijn geld van PayPal ontvangen.

Gelukkig was de ervaring met PayPal daarover wel goed. Ik hoefde zelfs niet eens het horloge na te laten kijken.

Al met al, helaas het horloge toch teruggestuurd!:unamused:

2 likes

Verdorie man, want het is wel een mooi horloge!

1 like

Ja klopt! echt balen! Deze band vond ik overigens niet mooi, maar een goede leren band of nato stond mooi! Ik hou ook wel echt van die wijzers.

1 like

Nu te laat, maar als je hem mooi vond had je misschien ook kunnen vragen om de servicekosten te delen. De verkoper kan hem nu ook moeilijk kwijt. (Of dat uiteindelijk interessant is vanzelfsprekend natuurlijk ook aan de aanschafprijs, in hoeverre je toegang hebt tot een betaalbare horlogemaker en of je er met de verkoper uit komt).

Ik heb het overwogen. Alleen een servicebeurt kost al gauw een 200 honderd euro toch? (als het niet meer is!) Nu is dit volgens mij wel een relatief goedkoper uurwerk om te servicen.

Het horloge was niet gek duur, dus ik voelde me ook niet fijn om dan zo’n hoog bedrag te betalen aan servicekosten (ook al zouden ze evt gesplit worden).

Ziet er mooi uit, maar dat zegt dus niet alles.
Jammer voor jou. Maar, geef niet op. Er zijn ook eerlijke verkopers.

Ja ik weet niet zeker of hij ‘oneerlijk’ was hoor. Communicatie met hem verliep overigens wel zeer moeizaam. Hij verkocht echter wel meer horloges en had veel positieve feedback.
Ik baal er wel nog steeds van!

Jammer maar gelukkig kon je het horloge nog retour sturen. Nu heeft het je uiteindelijk niets gekost, behalve een teleurstelling. Hopelijk vind je snel weer een ander exemplaar dat wel werkt! :wink:

Ik ben wel benieuwd hoeveel procent positieve feedback de verkoper had.

De verkoper had in totaal 80 feedbackjes gehad, allemaal 5 sterren. Niet heel veel natuurlijk, maar gezien hij veel horloges verkocht leek dit erg positief wel.

1 like