Hamilton horloges

Hallo samen,

Ik ben al een tijdje een frequente meelezer en een beginnende verzamelaar. Mijn eerste serieuse horloge is een Fortis Flieger Cockpit, al een jaartje aan de pols.

Nu ben ik sinds enkele dagen helemaal om voor een Hamilton X-wind. Nu ken ik Hamilton, eigenlijk de gehele amerikaanse markt niet goed genoeg voor een waardeoordeel. Wat vinden jullie van moderne Hamilton watches?

De X-wind:

Prijzen varieren van 700-1000 dollar voor dit horloge (in de states). Voor zover bekend ken ik geen NL import. Er zit een Automatic chrono 7750 (Valjoux) 25 Jewels uurwerk in en saffier glas.

weet dat het nu in handen in van een zwitsers bedrijf en dat er weinig amerikaans meer is.
kwaliteit is denk ik wel te vergelijken met Tissot, misschien wel ietsje beter.
Maken leuke horloges voor weinig geld. Op Timezone lopen ze er weg mee.

Vooral die nieuwe chronografen zijn een keer wat anders als de standaard 7750 chrono.

Hey, bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben er erg in geinteresserd vanwege de aviation functies zoals het berekenen van cross winden en enroute windcorrecties. En ik houd nu eenmaal van opvallende horloges. Wat dat betreft valt de Fortis nu eenmaal minder op dan bijvoorbeeld de Skyhawk die ik enkele jaren geleden heb gehad (en die ik nooit had moeten verkopen).

Klaaz,

Maak er een leuk weekend Antwerpen of Parijs van: daar is Hamilton wel verkrijgbaar. Hoe zuidelijker je gaat des te beter het merk verkijgbaar is: in Rome is zelfs een Hamilton-winkel.

Maurice
sinds 2002 (WK-roeien in Sevilla) Hamilton-drager

Blijkbaar had Hamilton in de dertiger jaren al wat met de luchtvaart gezien deze advertentie.

Hoe staan jullie tegenover bestellen in de states? Scheelt honderden euro’s… :wink:

Hamilton was vroeger puur Amerikaans en is in 40-45 door veel strijdkrachten gedragen.

Enkele jaren geleden is Hamilton overgenomen door de Swatch Group:

Onderstaand een linkje wat de swatch group nog meer gekocht heeft:
http://www.swatchgroup.com/companies/companies.php

http://www.swatchgroup.com/brands/brands.php

Dat is nogal wat bij elkaar, zo ongeveer de halve horlogewereld. Alleen Seiko hebben ze nog niet :D:D:D

Hamilton zal tussen deze merken zijn plekje moeten/gaan vinden. Zal wel gaan lukken met de "DESTRO 7750, die op jouw foto staat.

In de film “Pearl Harbour” schitteren enkele Hamiltons Khaki’s van na de overname door de Swatch Group.

Nivelacuso alhier heeft er enkele gehad en volgens mij louter positief.
Voor zover ik heb kunnen zien, een hele scherpe prijs voor een chronograaf met 7750 uurwerk.

Bestellen in de USA mag normaal, bij een bonafide bedrijf, geen probleem zijn. Houd aub rekening met evt. invoerrechten.

Prijs bij www.TrendAlley.com is 695 dollar, ziet er zeer betrouwbaar uit. Dat is 30% beneden de normale adviesprijs. Als ik daar 19% BTW bij invoer bij reken dan is dat toch (naast leveringskosten natuurlijk) de prijs waar ik rekening mee moet houden?