Hamilton in Nederland

Ik ontving recent dit prachtige, ietwat Amerikaans aandoende, emailtje.
Nu heb ik er eigenlijk weinig van meegekregen en is de Hamilton Benelux site nog steeds uit de lucht dus ik ben benieuwd of iemand anders al kennis had mogen maken met Hamilton in persona.

Ik moet zeggen dat door het stuk in de Uhren (of was het Chronos) ik wel gecharmeerd ben van het merk, het is natuurlijk tegenwoordig Swatch group, maar toch ademen vooral de special editions een hoop historie.

Geachte heer ,

Bedankt voor uw interesse in het horlogemerk Hamilton. Het leuke van dit geheel is dat Hamilton op moment nog niet in Nederland is te verkrijgen, maar hierin zal op korte termijn verandering komen.

Zondagmiddag 17 septmber a.s. zal het horlogemerk Hamilton middels een groot event in Amsterdam worden gelanceerd. Hiervoor zijn enkele gerenommeerde juweliersbedrijven alsmede pers/media worden uitgenodigd.

Na 17 september zal Hamilton een begrip worden bij onze juweliersbedrijven en in de Nederlandse markt.

De consumentenbrochure zal separaat worden verzonden.

Hopende u met bovenstaande gegevens voldoende te hebben geinformeerd, indien u vragen heeft dan verneem ik ze graag.

Met vriendelijke groet,

Sander Stinne

Bandmanager Hamilton Benelux

Hamilton wordt al een tijdje verkocht door juwelier Marc van Loon, Winkelcentrum Woensel in Eindhoven. Klokken zien er prima uit.

Is in de VS een oud en beslist gerenomeerd merk. Heeft in het verleden furore gemaakt met o.a. buitenissige designs (a-symetrische toestanden) en was in de jaren vijftig beslist voorlijk op het gebied van het electronische horloges. Steekwoord is hier “o.a.”, want de historie van dit merk is rijk.

Zelf heb ik één vintage (jaren zestig) handopwinder van dit merk, de zgn. Hamilton ThinLine, in diverse modellen uitgekomen. Bekender in deze is de automatische “VeryThin”, o.i.d.

Groet,

Gerard

Ik heb inderdaad een aantal leuke lijnen gezien, ook de Khaki lijn (gebasseerd op de oude militaire modellen.) is erg leuk om te zien. Maar ik heb dus helemaal niets meegekregen van die “Grootse Presentatie.”

Maupertus Schreef:

Met vriendelijke groet,

Sander Stinne

Bandmanager Hamilton Benelux

Heheheh, bandmanager? Hij gaat alleen over de bandjes? :slight_smile:

l.o.l.