Hamilton Intra Matic Chronograaf defect / en weer een NA😱

Hallo beste forum leden,

Mijn nieuwe chrono is vandaag gestopt met tikken. Ik heb recht op 2 jaar internationale garantie en wil het betreffende horloge naar een erkend service punt in Nederland brengen. De dichtstbijzijnde locatie is voor mij Breda.

Horloge.nl winkel Breda

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Robert

1 like

In welke zin is hij gestopt bedoel, heb je hem elke dag gedragen? Soms vallen automaten ook gewoon stil en kan je met de kroon gewoon nog opwinden om hem weer op gang te brengen. Zou zonde zijn hem weg te brengen zonder duidelijk te hebben wat er niet goed aan is, ze gaan niet zomaar na paar weken stuk over het algemeen.

Dus wat heb je al geprobeerd?

Hallo Lexie,

Ik heb het horloge 1,5 dag niet gedragen en vanochtend om de pols geslingerd. Liep nog mooi op tijd en de gehele dag mee rond gelopen. In de middag nog een nieuwe Milanese band erop gezet, en nog niks aan de hand. In de avond zag ik dat het horloge stil was gevallen. Ik heb het horloge nog opgewonden en toen liep hij weer. Echter na een paar minuten viel hij weer stil. Deze handeling nog een paar keer herhaald totdat hij helemaal niks meer deed.

Gebroken veer, lijkt het. Is bij een chronograaf altijd een volledige servicebeurt; is een van de eerste onderdelen die je monteert, en een van de laatste waar je bij demontage bij kunt.

Hallo Peter,

Dat is wel erg snel. Horoge is net 2 weken oud en niks bijzonders mee gebeurd. Verdikkeme.

Ik zit soms ook met de handen in het haar, hier. Maar dan gaat het meestal over horloges van 50 jaar of ouder… …dus gauw terug er mee! Let bij retournering op, of er geen stofjes/beschadigingen/krasjes op wijzerplaat en wijzers zitten. En of het horloge nog goed op tijd loopt.

QC is volledig afgeschaft in de horloge-industrie, lijkt namelijk wel eens…

Dan ga ik het horloge terug sturen. Op tijd lopen zal ik niet meer kunnen controleren.:joy::joy::joy:. De stofdeeltjes en beschadigingen wel.

1 like

Duidelijk en idd dan snel er mee terug voor de garantie!

1 like

Ik neem maandag eerst even contact op met de verkoper, deze is in Spanje gevestigd. Via Chrono 24 aangeschaft. Daarnaast heb ik een 24 maanden afgestempelde internationale garantie kaart van het betreffende horloge.

Nadat ik het defecte exemplaar via Chrono 24 had terug gestuurd, miste ik dit betreffende model. Afgelopen maandag de knoop doorgehakt en de Chrono weer opnieuw aangeschaft. Erg in mijn nopjes en gaat mijn collectie voorlopig niet verlaten😉.

7 likes

Ben natuurlijk bijna 2 maanden te laat, maar evt. voor de toekomst.
Daar kun je gerust binnen wandelen hoor. :+1:
Uitstekende service. Daar komen mijn 2 recentelijk aangeschafte Hamiltons vandaan.

1 like

Ahhhh, dank je wel voor je reactie. Hoop dat ik het niet hoef te gebruiken maar wel een geruststellende gedachten als het zover moet komen​:+1::+1::+1::+1:

1 like

Had je je geld terug gekregen?

Goed om te zien dat je het vertrouwen in Hamilton niet bent verloren. Het is en blijft natuurlijk een prachtig horloge die chronograaf!

1 like

Ja, heel netjes via Chrono 24 en de verkopende partij geregeld. Top.

1 like

Inderdaad, een maandagochtend exemplaar vind je bij elk merk wel terug. Daarnaast vind ik dat Hamilton een interessante collectie bezit. Mooi merk voor een schappelijke prijs. En deze Chronograaf blijf ik super vinden.

Ah, vandaar nu een nieuwe gekocht! Mooi horloge, geniet er (weer) van!

1 like

Thanks👍