Hamilton is dat een goed begin?

Echt een pracht klok!

1 like

Dank ! Hij is mooi he :slight_smile:
Vind de opgelegde cijfers van Hamilton altijd zo mooi !

3 likes

Ja, heel gaaf horloge. Valt helaas buiten mijn financiële mogelijkheden. En tweedehands is voor mij geen optie…

Ja hamilton gebruikt nu ook mooie versierde gangwerken met een deftige gangreserve.

1 like

Ik heb er ook 1 gekocht op MP is onderweg . Kijk er wcht naar uit

3 likes

2 likes

Hamilton was ook het begin van mijn interesse. Een goede investering als in dat je goede prijs-kwaliteit krijgt en er prima lang plezier van kan hebben.

Mensen doen hier net alsof je biljetten net zo goed in de open haard kan gooien, maar dat valt ook wel mee. Je krijgt er echt nog wel een paar honderd euro voor terug (een beetje afhankelijk van voor welk model je gaat).

Ik heb nu zes Hamiltons. Echt, te bizar voor woorden. Ik zet ze even hieronder met prijzen, zodat je een idee hebt van de bang for the buck (en m’n mazzel). Inclusief verzendkosten en btw trouwens. Allemaal met box&papers


625E


750E.


325E


895E (Deze was wat duur, geef ik toe, maar ik had de itch voor een Murph, maar dan als chronograph, en deze tikte alle boxjes af die ik had in m’n hoofd)

(heb deze even van het internet geplukt, heb geen foto’s van mijn exemplaar). 1300E. ja, dit is 1 van de duurdere Hamiltons die ik heb, maar hij is nogal zeldzaam in deze configuratie, met z’n stalen band, met doos én het vliegtuigje in de doos, en de perlage op de plaat.


Was 1400E. Heb echt heel lang naar deze gezocht.

Hamilton heeft nú horloges met echt veel bang for the buck, maar uit hun historie kom je soms ook echt heel erg gave horloges tegen voor relatief weinig.

Ik begin zelfs te denken dat dit mijn grail is:



de Face2Face. Beetje het idee van de Reverso, maar dan naast elkaar. Ik vind het zó ontzettend cool, twee volledig complete uurwerken in 1 kast, wat met 1 kroon (en 1 set pushers) aan te sturen is, met die transparante plaat voor de chronograph-kant.

3 likes

Goede horloge’s maar ja een investering ik zou daar niet zo naar kijken want ik denk niet dat ze echt waarde vast zijn. Als je je daar laat door leiden laat je mischien een prachtig hamilton horloge varen en dat zou zonde zijn vind ik :wink:. Mijn raad: gewoon kopen en f**k de afschrijving :wink:

Een investering zou ik een Hamilton niet noemen. Kwaliteit is het natuurlijk wel. Ik heb er verschillende gehad waaronder ook de goedkopere en ik moet toegeven, deze liepen allemaal bangelijk accuraat.

De duurdere geven echt veel value for money in dat segment. Voor de geboorte van mn oudste zoon heb ik destijds deze gekocht en dat is wel echt een bommetje:

6 likes