Hamilton is dat een goed begin?

Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en geïnteresseerd geraakt door wat zoeken naar een horloge die ik gezien heb.
Het gaat om de Hamilton classic american spirit of liberty crono die ik mooi vind.

Twijfel nog wel of ik de crono of de normale maar dat is wat anders😄

Maar ik ben op deze site terechtgekomen met allerlei verhalen en ook tweedehands handel waar ik niet van op de hoogte was.

Nu vroeg ik me af is zo Hamilton horloge een investering waard?

Want ik zie best wel mooie horloges ook in de tweede markt voorbij komen, waar ik later wel naar toe wil sparen.
En dan is het wel handig als die Hamilton nog een beetje waarde houdt?

Ter indicatie voor mijn gedachte als ik niet voor de crono zou gaan maar voor de normale Hamilton zag ik hier ook mooie nomos horloges in de tweede markt.

Alvast bedankt voor wat tips

Mvg,

Petro

7 likes

Heeft zeker mooie horloges maar zou ik niet willen typeren als een top investering. Wel gewoon leuk om te dragen!

2 likes

ben JAREN lang fervent IWC liefhebber, ja zelfs ‘fanaat’ geweest, maar opeens was het voorbij. Vond de chrono’s en de Big Crowns teveel voetballers klokjes. Daarna uit pure ballorigheid cheapo horloges gedragen. Wel japanse automaatjes, maar verder tientjes werk.

Totdat ik tegen Hamilton aanliep. De Jazzmaster chrono’s mooie klassieke horloges en toch net een beetje anders. Mooie historie ook !! (mijn vader had een mooie gouden Buren, en die twee zijn familie).
Hamilton schrijft dan misschien af, en een ander merk niet, maar je investering is ook een heel stuk minder, met toch prachtige historie om je pols. Heb er inmiddels een stuk of 3 (2 Jazzmaster Chrono’s en een Khaki Sub GMT) en vind het geweldige horloges die ik met heel veel plezier draag en afwissel

Doen!

6 likes

Normaliter is Hamilton al veel bang for the buck, tweedehands dus al helemaal!
Wel een beetje opletten hoe oud een horloge is in verband met een servicebeurt.

1 like

Ja !

Wat bovenstaande leden zeggen… Heb ‘dure’ en hamilton’s. Hamilton’s doen er kwalitatief niet (veel) voor onder. En ze hebben fraaie, niet doorsnee, modellen. Doen!

1 like

Volgens mij hebben de meeste modellen geen AR coating op het glas en spiegelen als een malle.
Dat heeft mij altijd weerhouden om er een aan te schaffen.

4 likes

Als investering zinloos. Als je het mooi vindt, dragen. :wink:

9 likes

Noem er één die niet afschrijft.

3 likes

En dan het topic om zeep helpen zeker? :grimacing:

6 likes

Eindigt op. X

6 likes

Het R-woord schrijft ook af.

4 likes

Horloges worden vaak gedragen door liefhebbers. Menig forumleden bezitten bijv. een duikhorloge, zonder ermee te duiken. Deze zullen dan ook door het geringe gebruik veelal piekfijn uitzien! Koop een leuk model wat je mooi vind, waar de kop van af is… dan zal je, wanneer je een stap wil maken in de hobby, zonder al te veel verliezen door schuiven naar je volgende horloge!

7 likes

niet mijn kat op het spek binden :slight_smile:

we kunnen allemaal wel een paar opnoemen die waarschijnlijk minder snel afschrijven (zo beter?). Maar als je eerst naar de bank moet voor een hypotheek schiet het niet op toch?

1 like

Ik zou het niet weten inderdaad, ik loop maar wat te papegaaien. Ik heb er nog altijd geen verkocht. :v:

1 like

Maar ze schrijven allen af. Er zijn merken die in verhouding, maar niet absoluut, meer afschrijven dan andere ja.

1 like

nou, vooruit dan. Een Daytona die voor 450K van de hand gaat… met zo’n afschrijving kun je me wel straffen hoor, vind ik niet erg.

2 likes

Never nooit met de juiste veelgevraagde modellen.

1 like




Ja. Hamilton is een goed begin.

Investering? Ze schrijven af als een dolle. Dus als je een koper/verkoper bent zou ik een jonggebruikte scoren, maar als je een verzamelaar bent is dat geen factor van belang.

Nomos is ook een goed begin.


Eerlijk gezegd? M’n Hamilton doet niet veel onder voor m’n Nomos in termen van plezier.

11 likes

Mooie horloges, redelijk geprijsd en veel soorten. Niets mis mee!

1 like