Hamilton Jazzmaster Auto Chrono H32616533

Onlangs via het Forum een prachtige Seiko SPB201J1 Alpinist overgenomen.
Prachtig horloge alleen na de eerste week merkte ik dat hij wel erg veel achter liep, bijna een minuut per dag. Ik had hem gekocht als daily beater om de Seamaster een beetje te sparen.
Ik kan erg slecht tegen slecht lopende uurwerken dus ingeleverd bij van Baal om het probleem onder garantie te laten fixen.
Hopelijk is hij af te regelen en hoeft het uurwerk niet vervangen te worden want er schijnt een tekort aan 6R35 uurwerkjes te zijn.

Maar wat doe je dan als er ineens weer wat ruimte in de horlogebox is en je toch een beetje wilt wisselen door de weeks……juist……

Ik kwam tijdens mijn oriëntatie op de site van Altherr in DLD terecht.

Er stonden daar in de Sale verrassend veel leuke Fortis en Certina’s horloges

Ik had al een paar horloges in mijn winkelwagentje staan en was eigenlijk van plan een leuke dresser van Maurice Lacroix te kopen toen mijn oog op deze prachtige Chrono van Hamilton viel, deze was net aan de Sale toegevoegd.

Ja dan ga je toch weer twijfelen. Hij is wel erg mooi.

Ik heb mijn grail watch de Omega Seamaster,

En een Hamilton Khaki Field Day/date

Een Seiko SPB201j1 Mountain Sunset.

Maar ik heb nog geen mooie Chrono in de collectie.
Het beste zou toch wel een iets meer dressier model in mijn bescheiden collectie passen.
Draag namelijk vaak een kolbert jasje of kostuum tijdens mijn klantbezoeken.
Deze prachtige Hamilton Jazzmaster auto chrono past hier perfect tussen en kon ik dus niet laten liggen.

Het model H32616533 is al wel even op de markt en er zijn ook sportievere chrono’s te koop van Hamilton maar juist deze kastvorm en de klassiekere wijzerplaat spreken mij erg aan.
Dat hij wat bulky is door het Valjoux 7750 uurwerk vind ik dan juist wel weer lekker staan bij dit horloge.

Om hem helemaal af te maken heb ik er een Hamilton vlindersluiting opgezet.
Hij wordt nu namelijk standaard met een gesp geleverd.

Weer even wennen aan de Swoosh van het H21 (Valjoux 7750) uurwerk.
Hij spint er lekker op los.
De hond hoorde het geluid en vond het heel apart :joy: Had er bijna de eerste krasjes te pakken

Nu lekker genieten van de nieuwe Hamilton Jazzmaster.

30 likes

Prachtige aanwinst! Heel veel draagplezier

2 likes

Mooie Hamilton!:ok_hand:

1 like

Dank je wel!

1 like

Thnx!

Mooie! Heb hem gehad met de zilveren dial, maar met de zwarte dial is ie eigenlijk wel mooier!

3 likes

Heel mooie chronograaf! Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier :smile:

1 like

Idd, dat bulky is lekker hoor. Mooie aanwinst, enjoy!

1 like

Mooi hoor. :muscle:
Goede aanvulling :+1:

1 like