Wat er precies mee mis is, is zo niet te zeggen, maar kijk eens op het forumgedeelte waar de ervaringen met horlogemakers gedeeld worden, want dat zou ik doen: naar een vakman, zeker als de garantie verlopen is.
Als ie niks meer doet,zal minimaal het achterdeksel even los moeten
Om een eerste diagnose te kunnen stellen !
D.w.z uurwerkje (ETA 7750) even bekijken en herstellen !
Een totaal revisie zal niet nodig zijn bij z’n relatief jong klokje !
Opwinden met de hand nog mogelijk , of is ie al geheel opgewonden en voel/hoor je het slippen van de automaat-veer ?
Als je het klokje hier gekocht hebt en je hebt het niet van iemand overgenomen (en het is nog maar 2,5 jaar oud),
dan zou ik de verkoper er op aanspreken. Je kunt met hem overleggen of er ‘iets’ te regelen valt zo kort buiten de
garantieperiode. Laat ik het zo zeggen: de meeste klokjes houden het langer vol.
Zelfs made in China!!!
het zal inderdaad een veer probleem zijn… ik laat
het weten wat ze te melden hebben…
@ Hub, wat bedoel je met een downgrade?
Kwaliteit te laag voor zo’n horloge?
Gr. Maurice
Nee hoor , helemaal niet !
Het uurwerk heeft gewoon wat minder onderdelen zoals enkele raderen datum en dagschijf wat eigenlijk een positieve opbrengst leverd m.b.t de amplitude van het uurwerk , m.a.w stopvallen bij wisselen van datum en dag op het zelfde moment
wat bij de 7750 wel eens voorkomt m.n bij de iets oudere werkjes is bij dit uurwerk niet van toepassing .
Niet te hopen dat het idd een veerbreuk is (wat ik niet verwacht) want dan moet het werkje echt helemaal los
Naar S&C zou ik 'm nooit brengen, is een juwelier en geen reparatiebedrijf.
Zelf zou ik een keuze maken uit een van de horlogemakers die op een andere plek van dit forum staan.
Ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit plus dat je een directe verbinding hebt, S&C is gewoon een tussenpersoon die ook aan de reparatie zal willen verdienen.
Ik hoop het ook niet, we wachten af… ik heb nu
een zoekertje geplaats bij
ervaring met horlogemakers voor een maker in de
omg. Eindhoven…
Heeft iemand tips, dan hoor ik dat uiteraard
graag!
Groeten en bedankt,
Maurice
Ik zou het eerst bij de dealer proberen. Onder vrijblijvende offerte of dergelijke icm met het verhaal dat het zo kort na de garantie is gebeurd. Misschien dat ze coulant zijn en iets kunnen regelen (met Hamilton).