Hamilton Khaki Aviation Converter

Gisteren gezien dat er weer een paar nieuwe releases van Hamilton gaan uitkomen. Met onder meer de Khaki Aviation Converter. Wat vinden we hiervan? Je hebt ze in chronograaf of GMT.

https://www.hamiltonwatch.com/en-be/filter-by/pilot-watches.html

Deze zwarte PVD met goud kan mij anders wel bekoren :smiley: :ok_hand:

4 likes

Vandaag ook gespot op Instagram. De blauwe GMT vind ik erg goed gelukt. Mijn enthousiasme nam af bij de diameter van maar liefst 44 mm. Naar mijn inziens te groot, helaas.

2 likes

Mooi.
Wel best navitimer gehalte, maar opzeker mooi!

Hamilton is leuk.

1 like

Klopt, maar het mooie hieraan is is dat het geen copy paste verhaal is. Deze convertor werkt toch heel anders dan de Navitimer (correct me if I’m wrong) waardoor het toch een heel ander horloge is.

Dat ie wat op een Navitimer lijkt vind ik persoonlijk nu net fijn meegenomen :slight_smile:

1 like

Wat mag hij koste €?

Staat toch op die “foto”?

1 like

Ik vind ze best geslaagd. Vooral die GMT daar rechtsboven in de hoek. Heeft ook wel een zweem van Breitling maar dan minder opzichtig :grimacing:

Ik vind ze wel grappig. Iets te druk voor mijn smaak, maar zeker te groot voor mijn pols :frowning:

Wat bedoel je daarmee?

Hamilton is zeker leuk vooral als ze de saffierglazen even aan de binnenkant gaan coaten. Kost iets meer, levert veel meer op. (Hamilton khaki pilot)

Heel mooi :ok_hand: maar

Geen idee ik weet niet hoe de slide rule op een Navitimer werkt, ik dacht om snelheid en afstand te berekenen. Aangezien deze de Converter noemt zal het meer bedoeld zijn om eenheden zoals valuta…etc om te zetten.

Heel gaaf!! Hamilton is een topmerk qua prijs-kwaliteit.

Dat kan met een navitimer sliderule bezel ook, evenals met de Seiko flightmaster. Long Island Watches heeft er ooit een uitlegvideo voor gemaakt, staat op YouTube :+1:

Edit: dit neem ik deels terug. Lange na niet alle navitimers hebben een even informatieve bezel, zoals wel het geval is op mijn flightmaster

Ah ok, dat bedoel je. De slide rule werkt op dezelfde manier als op een navitimer. Je kan het gebruiken als een rekenmachine, maar je kan het ook gebruiken om km naar mijlen of nautische mijlen om te zetten, bijvoorbeeld. Ik denk dat daar de naam “converter” vandaan komt.

Kijk maar eens op de foto in je eerste post, van de zwarte versie. Je ziet op de bezel dingen als km, ft, en dergelijke staan.

Ik vind ze heel gaaf, vooral de zwart met gouden inderdaad :). Dank voor het delen