Hamilton Khaki Batman

Goedemorgen,

Wat vinden jullie van de “Hamilton khaki navy scuba batman” hele mond vol…

Hij zou 579$ ex btw etc moeten kosten bij Joma.

Ps zouden jullie het risico nemen of toch via een NL juwelier kopen zoals Bouman á 895€?

1 like

Joma betaal je idd nog btw en volgens mij ook invoerkosten.

Model is leuk, heb ik ook ooit gehad. Maar volgens mij wel wat minder betaald ergens op internet. Kan goed dat prijzen zijn gestegen maar ik zou voor de zekerheid toch even goed zoeken

1 like

Joma is geen verkeerde webshop. Verkopen veel modellen die al een tijdje op de markt zijn. Garantie loopt vaak via hen, dus als je dat geen probleem vindt gewoon doen. Ik heb er de afgelopen jaren 2 horloges gekocht en proces verliep prima. Ervaring bij problemen heb ik gelukkig niet.

1 like

Lijkt erop dat het specifieke model dat jij aandraagt momenteel bij Joma het goedkoopste wordt aangeboden. Betrouwbaar verkoopkanaal, zie hierboven. Komen wel invoerkosten bij

1 like

Het prijsverschil is groot.
Je hebt echter grote kans dat je een navordering krijgt van de douane.

Zelf betaal ik liever wat meer en koop bij de juwelier.
Dan kan je het horloge eerst passen en het bandje wordt voor je op maat gemaakt.

Daarnaast vind ik het niks wanneer je een horloge moet opsturen naar het buitenland wanneer je gebruik moet maken van de garantie.

2 likes

Ik neig zelf ook na de juwelier in de “buurt”. Het feit dat je afhankelijk bent van Joma mbt garantie voelt een beetje vreemd.

Met een afgestempelde garantie pas van Hamilton kun je overal bij elke Hamilton dealer naar binnen lopen voor een garantie claim

1 like

True al geeft joma shop zijn horloges met een eigen garantie pas mee meen ik. Het is een grijze dealer dus mocht je garantie nodig hebben dan gaat het via hun.
Ik denk niet dat er heel veel risico is qua aankoop. Het is een betrouwbare partij. Tegenwoordig kun je er vrij zeker van zijn dat je nog btw+inklaringskosten mag betalen dus dat is nog goed voor zo’n 25% extra. Dan wordt het prijsverschil wel klein imho. Je kan ook nog wat preis vorslagen proberen bij Duitse aanbieders.

1 like

Ja inderdaad, dank voor de tip.

En wat als aan Bouman een stukje korting vraagt? Hebben of niet hebben, verkopen of niet verkopen toch?

Op de website van Jomashop staat ergens een overzicht van welke garantie voor welke fabrikanten geldt. Er zijn weinig bedrijven die zelf de garantie overnemen, ik denk dat dat ook voor Hamilton geldt. Dat betekent dat je bij Jomashop moet aankloppen in het geval dat je problemen hebt - wat niet perse slecht is, maar wel onhandig.

Je kan dit bij afrekenen bij Jomashop direct voldoen zodat je geen verrassingen hebt. Waarschijnlijk wél nog kosten voor inklaren zelf, maar dat zijn kosten die je aan het postbedrijf moet betalen, en zijn volgens mij 10/15e.

2 likes

Normaal ben ik wel van het afdingen, maar dat had ik mezelf nog niet bedacht.

Niks te maken met de Hamilton maar ik heb een (denk ik) goede deal voor een full set kunnen maken Longines Hydroconquest uit 2017 rubber strap en de “stalen band” voor 850€.