Hamilton Khaki Field hulp - houden of?

2 likes

Bij twijfel weg ermee

1 like

Vind het een mooi horloge, prachtige afmetingen, ontzettend mooi op een NATO / leer / MN. Op staal… ik weet het niet… vind staal altijd lastig als de band niet een geheel met de kast vormt. Maar daar is overheen te komen (staal staat m wel goed vind ik). Alleen die spiegeling van het glas… (heb ook een Khaki Field gehad) was mijn reden om het horloge weg te doen. Ik werd er gek van.

1 like

Ik stel voor mezelf in de meeste gevallen dat bij twijfel de liefde niet zal komen.

Zo gold dit voor mijn exen, zo geldt dit voor mijn horloges.

Het is 1 op 1 vergelijkbaar.
Loop je te kwijlen bij het aanzicht, zet dit door in de “kriebelperiode” en voldoet het aan de wat je zoekt. Dan blijft de liefde vaak wel doorzetten.

Maar heb je gemengde gevoelens bij het vasthouden en afgunst bij het bewonderen. Dan houdt het gauw op en kun je beter op zoek naar een ander. (Nog steeds on topic :ok_hand:t2:).

Ik heb zelf ook een hamilton khaki field mechanical. Ik twijfelde destijds tussen het model dat je noemt en het model met datumvenster.
Wat voor mij de doorslag gaf is de afkeer voor de fabrieksgemaakte patina lume, het gekozen font voor de cijfers, de te “simpele” uitstraling en daardoor “net niet” factor.

Ik ben blij dat ik destijds gekozen heb voor het model dat ik heb :point_down:t2:

Over smaak valt niet te twisten en dit is mijn smaak natuurlijk. Dus als jouw hamilton in de smaak valt is dit dikke prima natuurlijk. Maar twijfel je, dan zou ik gauw flipperen en naar iets anders kijken (het model met datumvenster bijvoorbeeld :wink:)

3 likes

Nee, roze nagellak en glitters op je schoenen, dat is pas echt volwassen…pfffff

Ik draag hem regelmatig, wissel wat met bandjes:

Wat mijn vrouw van mijn horloges vind is aardig om te weten, maar nooit doorslaggevend.
De meeste vind ze na aanschaf wel mooi.

2 likes

Weg dat ding!
Veel te druk met al die getallen en van de naam Hamilton krijg ik altijd een naar bijsmaakje!! :wink:

Bij twijfel, wegdoen. Dit is zo’n courant horloge dat je allicht niet eens erg lang moet wachten om er terug een op de kop te tikken als je het mist.

Lang naar dit horloge gekeken voor erbij, maar (het gebrek aan) de nodige WR maakte dat ik het toch niet gekocht heb.

Zoals andere zeggen, bij twijfel gewoon verkopen. Genoeg vissen in de zee, en aangezien je op dit forum zit zal de zoektocht je ook plezieren!

Volgens mij is dit gewoon niet jouw horloge. Lekker verkopen en wat anders kopen, dat je (nog) meer aanspreekt.
Een mooie Black Series Seiko.

Of, ook gaaf, een Squale 1521!

Of, echt heel gaaf, een Aquaracer Night Diver!

Dat zijn zeker geen kinderhorloges! :wink:

2 likes

Ja die Seiko’s! Die bedoelde ik inderdaad in m’n post. Geld opzij leggen voor een van deze. Prachtige serie. Ik ga er nog wat nachtjes over slapen… Er zijn in ieder geval zoals jullie zeggen inderdaad heel veel andere mooie visjes 🫢

1 like

Koop een Rolex. Dan maakt het niet uit wat je vrouw er van vind, want ; het is een Rolex

Ik vind de Hamilton een fraai horloge, maar om je pols oogt hij wat mij betreft wat iel. Misschien vind je vrouw het daarom een kinderhorloge. 40 of 42 mm zou het aan jouw pols beter doen denk ik.

1 like

Daar kan je een goed punt hebben. Heb wel eens haar 35mm PRX om gedaan (heb zelf de 40) maar dat was echt geen gezicht. Nooit zo bewust over nagedacht maar misschien is beneden de 40 (afhankelijk van de bezels etc) toch net te klein. Bedankt voor je input :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zelf vind ik dit type een veel te drukke wijzerplaat hebben. Als ze de minuutstreepjes nu eens wat minder nadrukkelijk zouden maken en 13-24 achterwege laten. Bij het type met een datumvenster zouden ze nr 15 weg moeten laten, dan zou het beter in balans zijn.

De automatische khaki field geen optie voor je?

1 like

Die Hamilton kun je weg doen, want je weet nou al dat het niks voor je is. :slight_smile:

Ik vind deze khaki field helemaal niet zo geweldig omdat ik me dood erger aan de discrepantie tussen fauxtina lume en witte print. Da’s ook de reden dat ik een IWC spitfire drie keer kut vind. Nu zul je zeggen, “da’s geen fijne manier om het te formuleren, Fate”, maar mijn OCD gaat echt heel erg over de pies van dit soort spielerei met fauxtina. Wil je een oudere wijzerplaat simuleren of houd je van beige? Prima, dan graag wijzers, plaat en indices uniform bedrukken / kleuren.

Ik zie nog steeds een combi wit + fauxtina. Geef mijn m’n ex maar:

Dan kun je beter die Hamilton houden.

Eensch.

Maar kijk anders ook eens hier naar:

Of voor field watches:

Check. :slight_smile:

Da’s al een heel stuk beter dan dat zwarte vijfje waar TS mee kwam. :slight_smile: Ik vind turquoise lume echt iets toevoegen.

2 likes

Dit. Een volledig zwarte seiko is pas kinderachtig!

1 like

Was inderdaad de foto, prima horloge zo.