Hamilton Khaki Field hulp - houden of?

Help!
Hallo mede HF’ers,

Sinds enkele maanden ben ik via het blauwe gedeelte eigenaar van deze geweldige Khaki Field. Destijds werd ik van het online inlezen helemaal enthousiast over dit horloge. Mede de historie en hand winden hebben me gecharmeerd. Ik heb ook enkele straps erbij gekocht maar blijf toch op het origineel terugvallen. Máárrr… Op de een of andere manier kan het horloge me niet 100% pakken. Ik zou er bijvoorbeeld nooit de nieuwprijs van €495,- ervoor betalen. Sterker nog, mijn vrouw vind het een kinder horloge lijken… 🫡. Nu om de pols:

Anyway. Ik twijfel heel erg of ik er blij van geworden om de originele bracelet te kopen. Hierdoor heb je meteen wel een echt ander, maar nog wel origineel horloge.

Anderzijds ben ik ook gecharmeerd van een totaal zwarte Seiko, met name de limited editions die recent uit zijn maar deze zijn een stuk duurder. Deze hieronder is goedkoper maar voelt weer ‘zonde’ als ik deze ervoor zou inruilen. Want het is niet dat ik de Hamilton totaal beu ben… Het is nog steeds een prachtige field watch die zowat alle banden kan hebben…

Geld apart leggen kan natuurlijk ook. Ben alleen heel slecht in geduld bewaren terwijl je hierdoor juist wel echt blij gaat zijn met je uiteindelijke keuze/nieuwe aanwinst. Baltic vind erg interessant bijvoorbeeld
Anyway, het duizelt een beetje en hoop dat jullie wat tips voor me hebben :grinning_face_with_smiling_eyes:!
Neemt nog maar een slokje tijdens deze zwoele zomeravond

5 likes

Heb je de bracelet nou gekocht of niet? :thinking:
Bij twijfel weg ermee

1 like

Weg met dat ding.

4 likes

:smile:

Nee nog niet gekocht! Maar een overweging om het horloge een totaal nieuwe feel te geven

Ik mag haar niet.

Doorschuiven dan.

Mijn gameplan is altijd om flink wat afschrijving te pakken en dan een horloge te kopen waar eens zoveel afschrijving op zit. Bracelets helpen niet, andere bandjes helpen niet. Afschrijven en doorschuiven.

Verdomme :expressionless:

7 likes

Eens. Omdat t een kinderding is. Die band gaat dial niet fixen.

Verder grow a pair. Kies wat je mooi vindt en koop wat anders als je je horloges beu bent.

Tis niet alsof je zo’n ding niet terug kan kopen als je spijt krijgt.

3 likes

Tijd voor een nieuwe vrouw. :+1:

11 likes

Vissen genoeg in de zee!

1 like

Ja, een mooie collectie hebben ze daar . De nieuwe titanium bijvoorbeeld.

1 like

Wat mag ze van die Seiko dan wel niet vinden? :flushed:

2 likes

Ik heb mijn Hamilton nu 2 /3 Jaar als vast dagelijks horloge. Ik vind hem nogsteeds zeer fijn. De stalen band zou ik er niet bijkopen en als hij jou niet weet te pakken zou ik hem zeker wegdoen.
Als mijn vriendin zou zeggen dat het een kinderhorloge is zou ik me daar niks van aantrekken.

1 like

Het kan aan de foto liggen, maar ik vind de lug to lug in combinatie met een NATO te groot voor je pols. De stalen band vind ik een beetje saai, maar misschien kan je een beetje goedkope leren band proberen? Tot zover mijn Frank Govers momentje.

1 like

Een kinderhorloge is wat kort door de bocht, het is een design met geschiedenis, een fieldwatch zoals ze bedoeld zijn op het oog. Daarbij is het mechanisch best verfijnd, toch? Laat je niet gek maken door een opmerking erover. Maar als je je niet prettig of plezant voelt met dat horloge om je pols dan houdt het op.

Ps let me know als je er vanaf wilt :innocent:

1 like

Hier een iets betere foto

Bedankt voor de reacties zover!
Ik trek me zeker niks van haar mening aan. Gelukkig is ze ook heel lief :yum:! Het is niet dat ze hem spuuglelijk vind maar ‘ik heb mooiere horloges’.
Denk dat ik de nieuwe band in elk geval maar inderdaad laat aangezien op lange termijn dat waarschijnlijk geen oplossing gaat zijn…

Het voelt gewoonweg dubbel want het is gewoon een heel fraai horloge en voor mij wel een field watch der field watches. Ben niet 100% overtuigd nog dus dat zegt ook wat. Qua draagcomfort vind ik hem wel echt top!

4 likes

Die vind ze beter dan de Hamilton 🫢

Beetje flauw om het een kinderhorloge te noemen. Dat is het zeker niet.
Ik heb zelf ook lang geworsteld met de band en het een tijdje op een zwarte canvasband gedragen.
Uiteindelijk de stalen band gekocht en daar heel tevreden mee.
Ik vind het een mooi onderdeel van mijn collectie, het draagt fijn en mooi op de pols.

3 likes

Ja toch wel heel gaaf die stalen band! Vooral door de look en het materiaal. Gezandstraald? Dit oogt wel unieker dan de ‘reguliere’ metalen band.

1 like

Nee, dit is de originele band bij dit horloge.
De band is net zo mat als de kast.

Gewoon houden, doorsparen en die mooie Seiko zodra het kan erbij nemen.

1 like

Ik heb zelf naast mijn Seiko spb143, g-shock square en mijn Oris big crown pointer date ook exact dezelfde khaki field, en vind het zelf een waanzinnig horloge!

Het mechanische opwinden elke dag, de vele straps die hierop passen, de lange power reserve… hoe langer je hem hebt hoe meer de simpelheid gaat aanspreken.

Dit vind ik nu juist een horloge die je NIET op een bracelet moet dragen.

Maarrr…

Als je het echt niks vind, dan moet je het verkopen.

1 like