Hamilton Khaki Field watches (Mechanical/Automatic)

mooie horloges zijn het inderdaad, ik heb er ook eentje op mā€™n lijstje staan, al is dat wel een automaat. Als je er eentje ziet voor een mooie prijs, gelijk kopen!

Ik vind deze erg leuk:
image

Maar ben bang dat ie ook weer net zo snel vervelen gaatā€¦

3 likes

Voor beide modellen is wat te zeggen zie ik net op de fotoā€™s van verschillende vintage modellen, maar ik vind de wijzerplaat op de 1e versie wat rustiger :slight_smile: Overigens zou ik voor beide versies niet de listprijs van de dealer betalen (385-420) beide versies zijn hier ook in goede staat voor veel minder te vinden :wink:

1 like

I never pay retail price :wink:

Weet iemand dit?:point_up_2:
Meestal is een datum functie juist duurder namelijk.

Dan bedoel je handopwinder 1 in dit topic toch?

Handopwinder 2

1 like

Oh ok duidelijk. Nice! :sunglasses::+1:
Maar waarom is deze versie meer traditie getrouw? De originele uit de jaren 40 waren toch no date?
Zelf neig ik op dit moment (mocht ik er ooit een kopen) ook naar handopwinder twee. Vind hem een beetje the best of both worlds. De positieve punten van 1 en 3 gecombineerd.

meh, iets te druk allemaal. Succes met uitzoeken :+1:

Voorlopig mag ik even niks meer van mijzelf kopen, iig tot aan het nieuwe jaar :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ook is het zo dat nu alle 12 de plekken in de horlogedoos opgevuld zijn met horloges die op dit moment de collectie niet mogen verlaten.
Dat gezegd te hebben heeft de Hamilton Khaki Field serie wel weer mijn aandacht weten te trekken. Typisch weer zoā€™n horological sweet spot. Top horloge met een rijke historie en heritage met goede specs voor relatief weinig geld. Kan een grote diversiteit aan banden hebben en ziet er ook nog eens onwijs cool uit :sunglasses:

Ik neig momenteel het meest naar handopwinder 2 die in mijn ogen de positieve punten van de twee andere modellen combineert. Mocht ik overgaan tot een aankoop (pas in het nieuwe jaar :see_no_evil:) dan zou ik een 38mm handopwinder willen. :blush::+1:

Zie mijn eerdere antwoord :wink: voor beide versies is wat te zeggen en inderdaad die datum ontbreekt op veel oudere modellen maar ik vind het niet storend en eigenlijk ook wel handig op een ā€˜militairā€™ horloge :slight_smile:

1 like

:smiley:

2 likes

Ook my two cents, een handwinder no date heeft dan nog de voorkeur.
Een paar weken terug eens een Pulsar gekocht om te kijken hoe het was, not dus en te klein vind ik ook al niks.
Wel mijn vrouw er mee blij kunnen maken, die vind meestal alles mooi wat ik niet vind.:joy::joy:

Geweldig horloge!

3 likes