Hamilton Khaki Field watches (Mechanical/Automatic)

Hallo allemaal,

Mijn oog heeft zojuist een seriously cool watch ontdekt. Hoe meer ik erover lees en zie hoe enthousiaster ik er van wordt. Het betreft de Hamilton Khaki Field serie. Gebaseerd op de Hamilton military watches uit de jaren 40 die Hamilton voor het Amerikaanse leger maakte. Volgens mij de ideale bandenswapper. Leer, nato, staal volgens mij kunnen deze Khaki field watches alles hebben. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er een drietal modellen die het dichtst in de buurt van het origineel komen. In zowel 38 als 42mm.
Twee handopwinders en een automaat.
Zie foto’s hieronder.
Wat vinden jullie van de Hamilton Khaki Field serie? Welke zouden jullie kiezen en waarom? Mocht je ervaringen hebben met een van de drie Hamilton Khaki Field watches deel je foto’s en ervaringen! :sunglasses::+1:

MvG Ralph

Handopwinder 1:


Handopwinder 2:


Automatic:


9 likes

Het voordeel is dat je dan gelijk altijd een makeupspiegel bij je hebt.

Serieus, je kan je haar kammen in de spiegeling. Verder zijn het hele leuke horloges voor een bescheiden bedrag.

8 likes

Leuke horloges, ik krijg die oudere handopwinder versie (op de afbeelding van marktplaats) maandag binnen :slight_smile: met dank aan @0b5cur1ty

2 likes

Zo een 38 handopwinder lijkt me wel geinig.

1 like

Fijn horloge en ziet er heel gaaf uit. Maar toch draag ik deze niet veel meer :confused: Misschien maar weer tijd voor een ander :smiley:
image

4 likes

Tof! Ik heb ook die versie overwogen maar toch voor de oudere versie gegaan

1 like

Ouder in de zin vorige collectie? Of ouder in de zin van meer gebaseerd op het origineel?

Inderdaad het eerdere model en wellicht wat meer natuurgetrouw

1 like

Zou wel leuk zijn als er plexi voor deze 38mm. Khaki’s beschikbaar zou zijn voor een mod.

1 like

Nummer 3 vind ik erg mooi, mede door de “fijnere” verdeling van de wijzerplaat. Maar een handwinder zonder datum is ook wel erg prettig, hierover ga ik eens nadenken!

1 like

Nr. 1 :ok_hand:

1 like

Leuke horloges zeker voor t geld :+1:… de no date hand opwinden…:heart_eyes:

Dus dit is eigenlijk de horological sweet spot voor 385 euro? :blush::+1:

Is er een reden dat deze de goedkoopste van de 3 is? De handopwinders hebben beide toch hetzelfde uurwerk? Degene met datumfunctie is gunstiger geprijsd.

1 like

Ik vind een handwinder met schroefkroon niet echt ideaal.
Is het wel een schroefkroon? :thinking:

Geweldige horloges! Inmiddels heb ik nu mijn derde en ben ik onderweg naar de 4e.
Eerste was 42mm automaat met lichte wijzerplaat:


Toen kwam de 38mm quartz:

Opgevolgd door de 42mm automaat met zwarte dial:

Deze staat nu te koop omdat ik de 38mm handopwinder wil.:grin:

4 likes

Heb je foto’s van het origineel? Want qua looks wat ik vind komt handopwinder 1 qua uiterlijk meer overeen met vintage modellen die ik op het web vind.

Nope, geen schroefkroon.

1 like

@anon50762135EV Ide heb jij niet ooit zo’n Hamilton gehad?

Officer khaki.
Ik stuur jullie allemaal het veld in.

Top horloge.

2 likes

Hier nog wat pics om je te helpen :grin::+1:t2:

5 likes