Hamilton khaki field

Ik heb mijn oog op een hamilton khaki field maar twijfel nog tussen de verschillende maten 38/40/42 mm. Ik heb een pols van ong 18 cm. Iemand met een gelijk soort pols maat en een van deze horloges? zou die zijn ervaring kunnen delen, danwel een foto kunnen plaatsen?

De automaten hebben andere kasten met meer gepolijste delen en wat kleinere lugs dan de handopwinder modellen. Die hebben een beadblasted kast (matte uitstraling) en wat langere lugs. Dus met jouw polsomtrek zou ik voor een automaat in 40mm of handopwinder in 38mm versie gaan. Hier een 38mm handopwinder op mijn 17,5 cm pols:

1 like

Ik heb geen Hamilton. Ben je smal, breed, groot, klein? Vind ik persoonlijk ook nog mee tellen.
Ik ben zelf 1.90 en best fors en draag een 42 mm.

Ik ben redelijk “athletisch” gebouwd met een lengte van 187. Ik heb een Seiko 5 van 38mm en vind deze vrij klein uitvallen. Ik heb ook een casio edifice van 44mm en vind zelf dat ik deze nog goed kan hebben. Ik leun zelf daarom inderdaar ook naar een 42 auto. Weten jullie van een dealer in NL met Hamilton?


Je kan zeker de 42mm hebben. Mijn broer heeft die en hij draagt zeer comfortabel op een pols van 18cm.

Het is trouwens een zeer comfortabel horloge dat met zeer veel banden kan worden gedragen. Staal, leer, nato,…
Door de beperkte hoogte kan hij ook perfect onder een (niet gekleed) hemd. Evenals op een polo,…

3 likes

Als ik je foto’s zo zie zou ik eerder zeggen dat je ff wat moet “bij-eten” :wink:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je en pols van 18cm hebt!

1 like

Marathon is ook atletiek :wink:

1 like

Ja daar heb je een punt… Ik vergeet soms nog wel eens dat er ook sporten zijn waarbij er geen (zichtbare) laag spieren over de botten heen liggen…

1 like

Binnenkort zal de tour je weer doen herinneren. Qua armen dan in ieder geval :relieved:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Haha. Valt mee hoor. Hoewel ik moet toegeven dat ik nodig weer naar de sportschool moet, wbt BMI zit ik nog in de bovenkant van de gezonde range. Heb wel grote handen:smirk: foto vertekent denk ik een beetje. Misschien zijn ze wel 17.5 cm.

1 like

BMI is onzinnig. Volgens die index ben ik te zwaar. Ik ben 1.90 en weeg 97kilo. Waar de index geen rekening mee houdt is dat ik 6 dagen per week train en maar 13% bodyfat heb… Achja

Nee die BMI is inderdaad onzin want gooit spieren en vet op éen hoop. Op de sportschool hebben ze op de fitheid/overgewicht machine wel zo’n knopje ‘athletic’ om te voorkomen dat je als afgetrainde spierbonk alles in het rood hebt staan.

Dat is best netjes!

2 likes

Dat klopt inderdaad, maar het geeft in ieder geval aan dat ik niet heel skinny ben. Volgens mij wordt het lastig om heel mager te zijn en dan een bovengemiddeld bmi te halen.

1 like

Maar even buiten mijn bouw om… zijn er dealers van Hamilton in NL?

http://www.hamiltonwatch.com/nl/zoek-dealer

Bijvoorbeeld bij Diamond Point in de Bijenkorf verkopen ze Hamilton…

Ik heb zelf een Hamilton Khaki field 42mm gehad en vond deze erg mooi dragen op een 17,5cm pols!

Is natuurlijk ook een kwestie van smaak of je het liefst een groot of klein horloge wilt.

Succes met de keuze!

Mooie horloges! Zou persoonlijk voor minimaal 42mm gaan

De meeste Bijenkorf vestigingen hebben een Swatch store in store. Helaas is onderhandelen daar niet mogelijk volgens mij :slightly_frowning_face:

Mooie Hammy, is de eerste Khaki Field Day Date Auto die ik op het forum zie. Hij draagt ook heel prettig op mijn pols van 19cm+.
Hij doet het perfect op nato/zulu, maar omdat hij daarmee een paar mm hoger ligt, past hij niet meer onder een hemd.


Ik kan altijd de standaard zwartleren band nog monteren.