Hamilton Khaki pilot onverwachte kwaliteit

Ik kwam net dit filmpje tegen van de Hamilton khaki Pilot tegen.
Deze bestaat natuurlijk al een tijdje, maar wist niet dat deze echt van een zo’n mooie kwaliteit was.
in het filmpje zie je dit er duidelijk aan af.
Wederom weer eentje op mn lijst die er gaat komen en nog redelijk betaalbaar ook.

2 likes

Echt een topklok die Hamilton Pilot!
Ik heb de quartz versie in 42mm omdat de volledige dagweergave bovenaan mij niet aansprak. Maar de Pilot 46 automatic, Pilot 42 quartz of deze Pilot Day Date 42mm zijn echt prijs kwaliteit zeer mooi afgewerkt.

Zoals met zoveel horloges is dit eentje die je op de pols moet beoordelen. Sunburst dial, opgelegde minutenmarkeringen. De kroon voelt bij de quartz het meest solide aan van al mijn horloges, beter dan mn Tudor bv. Misschien eigen aan quartz?

1 like

Dat zou je niet zeggen gezien je verwacht dat Tudor toch meer in het hogere segment ligt.
Het valt me inderdaad op dat merken zoals Hamilton echt onder gewaardeerd is, als je de afwerking ook ziet, die doet denk ik niet onder aan Longines of Alpina, en dus ook Tudor :wink:

Dat ziet er inderdaad zeker top uit moet ik bekennen. Nooit echt Hamilton liefhebber geweest…misschien omdat het uit de USA komt (net zoals auto’s mag je daar niet al te veel kwaliteit verwachten…men is daar meer van het ‘grote stappen snel klaar’ principe :wink: )

Dat is allemaal marketing. Uiteindelijk is het een Swatch-merk, dus Certina / Tissot / Hamilton, een pot nat :stuck_out_tongue: (positief bedoeld!)

2 likes

Oorspronkelijk ( tot 1969) gemaakt in Amerika, en al sinds1971 in Bienne Zwitserland en nu als onderdeel van de swatchgroup, Dus redelijk Swiss Made tot op heden :blush:

1 like

Ik heb vele Hamiltons gehad en inderdaad, erg goede kwaliteit/prijs verhouding. En redelijk exclusief, tenminste je ziet ze niet overal aangeboden.

Er staat er trouwens 1 te koop op de horlogemarkt:

1 like

Duh…toont maar weer eens hoe goed ik ben ingelicht :blush:

Dank voor de aanvullende info… :+1:

1 like

uhm verkeerde bericht geciteerd… ik ga direkt even kijken

:grin:

Ik kan mijn ervaring delen, heb zeker 10 Hammi’s gehad en ook diverse Alpina’s. Hamilton moet je een treetje lager zien als Longines, Alpina en zeker Tudor. Zo positioneert Swatch dit ook. Technisch gezien doen zeker de duurdere modellen niet veel onder voor Longines, al heeft Longines soms “luxere” ETA uurwerken, maakt Alpina gebruik van Sellita uurwerken maar ook een vaak mooie afwerking, aan beide zijde ontspiegeld saffier etc. Tudor’s heb ik niet gehad maar lijken mij in afwerking en techniek nog wel 2 stappen hoger.

1 like