Hamilton King Scuba review

Aangezien ik me sterk moet bedwingen niets nieuws te kopen en ik mijn hobby toch wil blijven uitoefenen heb ik mij maar eens gewaagd aan een review. Graag wil ik de Hamilton King Scuba bespreken.

Mijn model kwam oorspronkelijk op een oranje lederen crocoprint band. Ik houd van wisselen en de oranje gaat er alleen op wanneer het Koninginnedag is of het Nederlands elftal speelt. Hij ziet er dan zo uit:

Het horloge heeft de volgende specificaties:
Lug to lug 20mm
100m water resistant
Saffierglas
Zwitsers quartz uurwerk ook in automaat (ETA) te verkrijgen.
Geschroefde kroon
Doorsnee 41mm
Dikte 14mm

Wat direct opvalt aan het horloge is dat het geen “standaard” duiker is. De wijzers zijn niet dik en de lume op de indices is zeer klein aangezet. Als je er echt mee wilt gaan duiken zou ik toch een klassieker model adviseren. De bezel gaat enigszins zwaar en geeft 60 klikjes aan bij een volle draai.
Wat ook bijzonder is voor een duiker is de dagaanduiding. Deze staat bovenin geplaatst.
Het horloge is dik wat ook bij een duiker past en de 41mm is een mooie gemiddelde maat.

De afwerking is zeer fraai. De kroonbeschermers vallen precies tot het einde van de kroon wat een mooi geheel geeft.

Eigenlijk zie je daar ook de vormgeving van het glas terug t.o.v. de bezelring. De welving van de ring loopt perfect door in het licht gebolde glas waardoor hij een perfecte boog beschrijft.

De achterkant is geschroefd en toont het Hamilton logo.

De wijzerplaat is ook weer eens anders dan de normale duikers. De indices zijn opgelegd en steken net zo ver uit als de middelste 24 uurs ring. Ook ligt de plaat lekker diep in de kast wat karakteristiek is voor een “dikke” duik klok.

Hier zijn ook mooi de verschillen in hoogte te zien die door de lichtval ontstaat.

De King Scuba is een aparte duiker die misschien door sommigen niet eens als een volwaardige duiker zal worden gezien. Het is wel een zeer mooie en betaalbare klok die in vele uitvoeringen te verkrijgen is. Ik ben er nog niet op uitgekeken en dat wil wel wat zeggen. :wink:

dreski Schreef:

De King Scuba is een aparte duiker die misschien
door sommigen niet eens als een volwaardige duiker
zal worden gezien.

Klopt!
De specificaties voor een echte duiker zijn vanaf 200 mtr. waterdicht.

Verder wel een mooie klok met een bijna symetrische wijzerplaat.

Een echte duiker zou ik hem ook niet willen noemen maar blijft een leuk horloge. Hamilton ligt je wel geloof ik. Mooie foto’s ook!

Ik vind het een mooie klok Dreski,

Ik denk niet dat je echt grote dieptes met het horloge kunt gaan bereiken maar daar is de band bijvoorbeeld ook niet echt naar, daarom vind ik de naam “King Scuba” een beetje raar. Ik moet wel zeggen dat ik de oranje band er in theorie een heel stuk mooier op vind staan dan de bruine, maar ik kan me goed voorstellen dat het geheel wat “te oranje” aandoet in de praktijk.

Mooi detail ook vind ik de schroeven op de bodem, doet erg stoer aan. Zeker geen horloge van 13 in een dozijn…

Veel plezier verder met het dragen van deze klok maar ik heb het vermoeden dat dat voorlopig wel goed zit.

Groeten,

Stefan

P.S. is hier ook een stalen band voor?

Altijd leuk om te lezen, zo’n beknopte review met foto’s. Al zou het niet gauw mijn keuze zijn, toch vind ik het een erg mooi horloge waarvan ik denk dat de kwaliteit absoluut niet onder doet aan iets duurdere merken.

De enige Hamilton waarvan ik gehoord had voordat ik op dit forum terecht kwam was Louis Hamilton;) Ik moet toegeven dat ik het merk steeds meer ga waarderen, er zitten mooie exemplaren bij en dit is er 1 van, zoals al aangegeven, jammer dat ze hem king scuba noemen, wishfull thinking denk ik…maar het blijft een mooi klokkie.

Complimenten voor de foto’s Dreski, maar, then again, dat zijn we van jou gewend.
Veel plezier met dit horloge!

als jij henm al zo lang hebt, moet hij wel mooi zijn :smiley:

Leuke review en prachtige foto’s.
De dagaanduiding is inderdaad een complictie die mij ook doet verlangen naar een horloge met maar dan liefst ook nog in het nederlands.

Stefanmol Schreef:

Ik vind het een mooie klok Dreski,

Ik denk niet dat je echt grote dieptes met het
horloge kunt gaan bereiken maar daar is de band
bijvoorbeeld ook niet echt naar, daarom vind ik de
naam “King Scuba” een beetje raar. Ik moet wel
zeggen dat ik de oranje band er in theorie een
heel stuk mooier op vind staan dan de bruine, maar
ik kan me goed voorstellen dat het geheel wat “te
oranje” aandoet in de praktijk.

Mooi detail ook vind ik de schroeven op de bodem,
doet erg stoer aan. Zeker geen horloge van 13 in
een dozijn…

Veel plezier verder met het dragen van deze klok
maar ik heb het vermoeden dat dat voorlopig wel
goed zit.

Groeten,

Stefan

P.S. is hier ook een stalen band voor?

Ja hij is er ook met stalen band. Ik zit er over te twijfelen om er een aan te schaffen maar hij kost los rond de 90 euro.

Echt een mooi horloge, als automaat te krijgen, maar niet in deze kleurstelling.

Als ik mij goed herinner is deze heel even te koop geweest, maar dat is niet doorgegaan.

Erg leuk dat je zelf eigenlijk niet weet waarom hij toch zo mooi is (blijft)

pimobiel Schreef:

Echt een mooi horloge, als automaat te krijgen,
maar niet in deze kleurstelling.

Als ik mij goed herinner is deze heel even te koop
geweest, maar dat is niet doorgegaan.

Erg leuk dat je zelf eigenlijk niet weet waarom
hij toch zo mooi is (blijft)

Deze is nog nooit in de verkoop geweest hoor. Of ik moet me heel sterk vergissen. Ik heb wel eens bijna mijn jazzmaster verkocht. Ach ja soms doe je domme dingen. :smiley:

Mooie klok die Hamilton, een merk met een mooie historie ook, hoewel mijn persoonlijke voorkeur uit gaat naar Zwitserse merken.

Leuk zo’n review, het delen van je passie! Mooie foto’s, ik vind die donkere band er ook eigenlijk beter bij staan dan die oranje.

Nog even muggenziften: Je schrijft Lug-to-Lug 20mm. Dit is niet helemaal juist. Het is waarschijnlijk Between lugs 20mm. Met Lug-to-Lug size wordt bedoeld de afstand van bovenaan tot helemaal beneden aan de lugs, zal waarschijnlijk ongeveer 50mm zijn.

Veel draagplezier er mee!

FreekNB Schreef:

Mooie klok die Hamilton, een merk met een mooie
historie ook, hoewel mijn persoonlijke voorkeur
uit gaat naar Zwitserse merken.

Leuk zo’n review, het delen van je passie! Mooie
foto’s, ik vind die donkere band er ook eigenlijk
beter bij staan dan die oranje.

Nog even muggenziften: Je schrijft Lug-to-Lug
20mm. Dit is niet helemaal juist. Het is
waarschijnlijk Between lugs 20mm. Met Lug-to-Lug
size wordt bedoeld de afstand van bovenaan tot
helemaal beneden aan de lugs, zal waarschijnlijk
ongeveer 50mm zijn.

Veel draagplezier er mee!

Klopt helemaal…Iets te snel gewerkt. :wink:

Mooie klok met een mooie verdeling van de wijzerplaat, komt bij niet over als duiker of… heb n beetje moeite met de wijzers zijn m.i. n tikkie klassiek tov de wijzerplaat / klok / kast.

Mooi pics voor n Sonie(t)

Hmmmm
Ik blijf via de zoekfunctie maar op dit horloge terug komen.
Vind hem schitterend :slight_smile:

Groet
Ton

Leuke review en mooie foto’s!

Bedankt! (tu)

SUper klokkie, jammer dat die neit van mij is, maarja.:)-D