Hamilton MIL-W-46374B Tjha of JA!?

Beste forumleden,

Kort geleden heb ik hier op het forum mijn avontuurtje met een vintage Visodate Camping gepost. Hopelijk roept dit horloge bij jullie ook reacties op:

Een Hamilton van het Amerikaanse leger uit 1981. Nog in een goede staat, dus waarschijnlijk heeft het horloge ruim 30 jaar in een la gelegen. Wat klein voor de moderne standaard, maar naar mijn smaak een betere ‘look’ dan de moderne Khaki’s. Wat vinden jullie?

Groet,

Migbar

1 like

Mijn beste,

Ziet er nog prima uit!!
Gewoon lekker dragen, er van genieten en wellicht eens wisselen van natoband!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Die ziet er erg goed uit, bijna verdacht :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Heb je een foto van de achterkant? Rechts van de wijzerbasis zou ook een radioactief symbool moeten staan.
Zit de uurwijzer er net voor!

En ja, wijzer nét voor het symbool, haha!

Mooi man. Ziet er goed uit, lijkt me ongedragen.

Nagenoeg, licht krasje op 3 uur en lichte draagsporen op de originele band. @Tissot62, inderdaad wat variëren met nato’s. Nog goede suggesties voor verkopers van 18mm-banden?

Laat me raden, 33mm diameter :wink:

Volgens mij heb ik hem een paar jaar geleden ook langs zien komen, dit exemplaar.

Toen ik de verkoper vroeg naar authenticiteit, wist hij te vertellen dat hij het via via had gekocht (vaag verhaal)

Ik meen mij te herinneren dat ik toen op basis van wat Google werk er achter kwam dat het een nepper was, maar helaas is de email correspondentie van destijds opgeruimd en verwijderd.

Cheapnatostraps koop ik vaak leuke nato’s

1 like

Dievas is mijn favoriete NATO fabriek.

1 like

Inderdaad 33 ongeveer. Voor zover ik kan vinden lijkt alles te kloppen (internet bronnen), maar een expert ben ik natuurlijk ook niet! Er worden er op zich wel meer aangeboden en ik kan op basis daarvan ook weinig vreemds ontdekken.

Tof horloge, benieuwd of 'ie verder ok is. 33 mm is net te doen voor vintage. Althans, 32mm is toch echt de max (het minimum) voor me.

Ooit komt ie er nog wel, zo’n militair horloge. Benrus maakt ook van die leuke (Steve McQueen model). Of Bulova… Of een dirty dozen. Mmm…

Ik ben door smalle polsen veroordeeld tot kleinere horloges, dan kom je al gauw bij oudere horloges uit. Boven de 40 millimeter lijkt het of er een gedecoreerd betonblok op m’n pols zweeft.