Hamilton of tissot

Het is inderdaad een gevoel.
Hoewel je natuurlijk ook kunt zien en horen of je een automaat om hebt.
Meeste zijn hier liefhebbers van automaat uit liefde voor het uurwerk, de complexheid, vakmanschap.
Maar een quartz is ook niets op tegen. Een lekkere grab 'n go klok waar je lange tijd niet naar om hoeft te kijken qua onderhoud etc.

Vanwaar toch de weerzin tegen quartz horloges, zijn die in jullie ogen nit puur genoeg?

Een mechanisch horloge is puur, heeft alleen jouzelf als krachtbron nodig om de tijd aan te geven. Dat is voor mij een belangrijke overweging om voor mechanisch en niet voor quartz te gaan. De ziel ontbreekt bij quartz.

Puur uit emotie…

Zelf heb ik een tissot en een hamilton. Beide automaat. De kwaliteit van beide horloges is echt erg goed. Super afwerking en klasse uitstraling. Zelf zou ik gaan voor een automaat. Dat heeft voor mij toch iets extra’s. Maar qua design van deze twee klokjes vind ik de Ham toch iets mooier. Succes met overwegen en uiteindelijk een keuze maken.

De Tissot, zowel qua looks als techniek .
En die discussie quartz vs. automaat… Tja
t is m.i. ook een beetje de kift dat een Swatch van een paar tientjes nauwkeuriger loopt dan een automaat van 1000 euro.
Succes met kiezen (en kijk nog eens naar andere modellen/merken)
Ik ben persoonlijk nogal gecharmeerd van de nieuwe dual time van Magrette.

Zou zelf voor een automaat gaan. Als je wat langer in de horlogelarij zit, dan ga je toch een voorkeur ontwikkelen voor mechanisch. Niks mis met quartz, op zich. Puur uit praktisch oogpunt vaak een betere optie, zelfs. Denk dat bijna iedere horlogeliefhebber wel een paar quartzjes heeft (gehad). Maar hoewel je het aan de buitenkant vaak nauwelijks ziet, is het aan de binnenkant een wereld van verschil… :smile:
Wat betreft jouw shortlist; het gaat natuurlijk om wat jij wil, maar ik zeg dat er voor 300 - 400 Euro echt wel wat spannenders te koop is, aan automatische horloges. Sowieso bij een aantal microbrands en ook bij merken als Citizen, Seiko en Orient. Succes en veel plezier met kiezen!

Moeilijk hoor… Persoonlijk vind ik de Jazzmaster mooier, maar n automaat leuker. De tisot vind ik dan wel weer meer n allrounder.

Ik denk dat de tissot wel mooi tussen je nette omega en stoere camel in past.

Het is een Hamilton geworden :slight_smile:

5 likes

Top :+1:

mooi! veel draagplezier.

Gefeliciteerd! Heb dit model even niet paraat. Is dat nou een quartz of een automaat?

Gefeliciteerd met je keuze, en veel draagplezier. Mooie klok!

Congratz! :+1:

Het is een quartz

Ziet er goed uit! Veel draagplezier!

bandje van de hamilton op de tissot:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: