Hamilton of tissot

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw horloge aan te schaffen en hoop dat jullie de keuze kunnen vergemakkelijken.

De keuze is tussen een tissot pr100 automatic en een hamilton jazzmaster quartz.

Wat vinden jullie?

Ik ben al in het bezit van een omega geneve uit 1972 en een camel active

Zo, volgens mij kun je niet een tweetal vinden dat zo weinig met elkaar gemeen heeft…
Ik houd meer van mechanisch, dus ik zou voor de Tissot gaan dan.

1 like

Quartz of niet, voor mij een hamilton.

Kun je eens laten zien welke je precies op het oog hebt? Wijzerplaat kleurtjes enzo?

Ik zou een automaat boven een quartz verkiezen in dit geval dus de Tissot, maar als de keus was voor een Hamilton Jazz automaat dan had ik die gepakt.

Zoals je de keuze voorstelt, zou ik voor de Tissot gaan.
Persoonlijk zou ik het ook overwegen om een opleg te doen en voor een Jazzmaster auto te gaan, die heeft meer karakter dan de Prc 100…

Het gaat hier om deze twee varianten. Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het ook graag

Ik zeg ook: automaat, de Tissot dus.
Succes met kiezen!

Ik vind de Hamilton mooier maar zou persoonlijk ook eerder voor een automaat gaan. Wanneer het uurwerk jou niks uitmaakt zeg ik de Hamilton. Succes met je keuze.

Qua looks zeg ik Hamilton, maar dan wel in automatische uitvoering. Nog even doorsparen?

Of deze bijvoorbeeld, Victorinox Alliance:

Lost alleen het probleem niet op, is als automaat ook duurder :flushed:

Dit dus.

De Victorinox combineerd mooi de wijzers van de Hamilton met de wat cleanere dial van de Tissot. Ook nog een mooie automaat…

Persoonlijk vind ik de dial van de Hamilton veel volwassener dan de Tissot, die doet me wat kinderlijk en grof aan.

De jazzmaster is een veel eleganter horloge met een prachtige uitstraling…
De Tissot ziet er in vergelijking “goedkoop” uit imo.

Zoals al veel aangehaald even budget bijhalen en voor de automaat gaan?!

Moeilijk. Ik vind de Tissot sportiever en van de Hamilton de kastvorm veel mooier. Daarentegen ben ik geen fan van een volledige serie cijfers op de dial.
Dus ja… Geen van beide en verder zoeken :wink:

Misschien is een Certina DS One automaat in je budget? Zit tussen deze twee horloges in qua design.

In dit geval zou ik voor de Tissot gaan :+1:

Goed alternatief Lance

2 likes

Mocht je voor Tissot gaan, wel even oppassen. De 50, 100 en 200 horen tot de meest en best nagemaakte modellen op aarde. Oppassen dus met marktplaats, EBay etc.

Zonder seconde wijzer valt het toch niet op of je automaat hebt of een quartz…gewoon de mooiste dus , hamilton :smiling_imp:

1 like

Zo op het oog sluit de band van de Tissot mooier aan op de kast. Wel vind ik de vorm van de kast van de Hamilton mooier. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Hamilton, uiteraard de automatische versie ;)…

Ik weet het verschil tussen quartz en automatisch. Maar dit is toch een gevoel? Of merk je er echt iets van?