Ruim 2 maanden geleden ging de schroefkroon kapot van mijn Hamilton khaki gmt, ik kreeg de schroefkroon niet meer vastgedraaid.
horloge heeft 7.5 weken bij de juwelier gelegen, omdat de Swatchgroup niet echt snel is met het leveren van onderdelen(td)
Vorige week kreeg ik eindelijk mijn horloge weer terug(schroefkroon draaide prima vast).
Gisteravond draaide ik de schroefkroon los om de tijd te verstellen, en ja hoor wederom krijg ik de schroefkroon niet meer vastgedraaid:S
Dus de Hammy gaat weer terug ter reparatie
Is dit een bekend euvel?
grrrr dat is balen. hoop niet dat het weer zo lang duurt
Je gaat haast denken dat het probleem zit in dat " schroefdraad busje" of hoe het ook heten mag. en niet in de kroon zelf.
Maar misschien is deze ook vervangen, dat weet ik natuurlijk niet.
iig Balen
Ik heb de mijne aan Dennis de Menace verkocht,ik had er nooit problemen mee.
Er zitten 3 kronen op die wel een beetje wiebelig voelde als je ze los draaide.
Koenta Schreef:
Je gaat haast denken dat het probleem zit in dat “
schroefdraad busje” of hoe het ook heten mag. en
niet in de kroon zelf.
Maar misschien is deze ook vervangen, dat weet ik
natuurlijk niet.
iig Balen
Daar zit ik ook aan te denken, waarschijnlijk is dit ‘busje’ doorgedraaid.
En is dus bij de reparatie niet vervangen, waardoor de nieuwe kroon ook weer kapot is.
De andere 2 kronen draaien echt soepel, je hoeft geen moeite te doen om ze vast te draaien.
Dus dinsdag(maandag zijn ze gesloten…grrrr) gaat de hammy weer terug…
Dat is inderdaad balen, zeg. Hopelijk duurt het nu niet zo lang…
Een nogal oud bericht, maar heb helaas hetzelfde nu met mijn Hamilton Khaki Action Chrono. Kan iemand een indicatie geven wat een dergelijke reparatie ongeveer moet kosten? Want mijn Khaki is wel mijn daily beater
Kan hem niet missen
Woow, dat is lang geleden.
Wat ik nog weet bij de 2e reparatie is dat ze het uurwerk en dial eruit hebben gehaald en in een nieuwe kast hebben geplaatst.
Kosten vielen toen onder coulance.
Wellicht is het beter om naar een horloge maker te gaan.
Heb dat ook geprobeerd met een minuscuul dingetje met een Hammie. Horlogemakers zijn hier huiverig voor omdat ze geen enkele medewerking krijgen van Swatch. Ze krijgen niet EEN schroefje als ze geen authorised Swatch dealer zijn. Eerstbeste alternatief is de Bijenkorf (of all f*cking places), en dan weet je het wel.
Heb paar Hammies liggen, ben er erg blij mee, maar hoop dat ze niet kapot gaan.
Het binnenwerk is meestal gewoon eta, dus wat daaraan kapot gaat kan iedere horlogemaker fixen. Onderdelen aan de buitenkant los bestellen is niet alleen bij de Swatch group moeilijk.