Hamilton probleem

Beste mensen,

Laat ik beginnen mij voor te stellen. Mijn naam is Lex en volg deze geweldige site al enige tijd. Het is bijna verslavend om de site met zijn nieuwe berichten te blijven volgen. Ik zou echter wel wat raad kunnen gebruiken, wellicht kunnen jullie die bieden?. Ik heb een maand geleden een Hamilton Jazzmaster Viewmatic automaat (H 32515555) in New York gekocht. Gisteren ging de vlindersluiting los van de band, daar waar de sluiting aan het kortste deel van de band is bevestigd. Dit zit vast met een pinnetje waar aan de uiteinden twee kleine schroefjes zijn bevestigd. Een van die schroefjes was weg. Ik heb vandaag contact gehad et de Benelux Swatch groep in Brussel. Daar vertelde men mij dat ik voor dit zeer kleine euvel het gehele horloge moet opsturen. Dit vind ik vanwege de kosten maar nog meer vanwege het feit dat je je klok dan lang kwijt bent niet aantrekkelijk. Mijn vraag is weet iemand of dit soort schroefjes bij een horlogemaker verkrijgbaar zijn of heeft iemand misschien een andere oplossing?

B.v.d.

lex

Het lijkt mij dat dergelijke schroefjes niet uniek zijn.
Bij een horlogemaker kan je de vlindersluiting waarschijnlijk wel even laten maken, dat gaat vast niet in de papieren lopen.

En anders een gelijksoortige band kopen (via internet bijv.), daar het schroefje uithalen (als de originele band mooier is, wat vast het geval is). Heb je nog reserve-onderdelen ook :slight_smile: . Voor een paar euro ben je klaar.

Niels

Een heel horloge opsturen omdat er een schroefje uit de band mist? Die zijn gek…
Ik zou ook gewoon even naar een erkende Hamilton dealer gaan. Die moeten zoiets echt kunnen bestellen…

probleem opgelost.

Door het doortastend optreden van Sander Stinne ee,sales manager van Hamilton Nederland is mijn probleem snel opgelost. Toen hij hoorde van mijn probleem ondernam hij meteen actie door een nieuwe sluiting te bestellen bij de Swatch group in Brussel en deze meteen te laten bezorgen bij juwelier van Baal in Nijmegen. Daar kon ik hem afgelopen zaterdag al ophalen en ik heb hem meteen gemonteerd. Klasse!!

Goh Lex,

Je woont bij mij in de buurt,(080er) als je weer eens naar Amerika gaat een dezer dagen, stuur ff een PB, mag je voor mij ook een Hamilton meenemen.

Mooi horloge, en ik ben blij voor je dat het probleem is opgelost, want dat kan ook anders.

Ook welkom op het forum trouwens

Mooi dat het is opgelost(tu)

Mooi dat het is opgelost. En gefeliciteerd met dit stijlicoon op horlogegebied. Het is een van mijn favorieten uit de collectie. We willen natuurlijk een paar mooie fotos zien. Ik heb deze uitvoering: