Hamilton vraagje

Ik dacht dat ik er wel uit was wat mijn volgende aankoop zou worden (Steinhart), maar ik ben weer eens aan het twijfelen gebracht. Op ebay kom ik steeds de onderstaande Hamilton tegen, een heel mooi horloge.

http://cgi.ebay.com/LATEST-HAMILTON-KHAKI-NAVY-GMT-21-JEWELS-AUTO-DUAL-TIME_W0QQitemZ360098980478QQcmdZViewItem?hash=item360098980478&_trkparms=72%3A1326|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Nu kan ik nergens vinden wat voor uurwerk er in dit horloge zit, alleen 21J swiss made.

Dus… wie weet wat voor uurwerk er in dit horloge is en of je echt een kwaliteits Hamilton kan verwachten voor dat geld.

De Steinhart is in iedergeval waar voor je geld.

Alvast bedankt!

Groeten, Frank

Lees net in een review dat er een eta 2893-1 in zit, lastig lastig…

die hamilton is ook erg mooi hoor

succes met je keuze !

Er zit inderdaad een ETA 2893.1 in. Niets mis mee. Ik ben zeer te spreken en blij met mijn Hamilton:

Maar dan met rubberen band. Een zeer degelijke en keurig afgewerkte klok! En dat geld voor zlle Hamilton’s wel.

Niels

Er zit inderdaad een ETA 2893.1 in. Niets mis mee. Ik ben zeer te spreken en blij met mijn Hamilton:


Maar dan met rubberen band. Een zeer degelijke en keurig afgewerkte klok! En dat geld voor zlle Hamilton’s wel.

Niels

Wanneer ik moest kiezen tussen Hamilton en Steinhart is de keus snel gemaakt. Ik ga dan voor Hamilton. Buiten de kwaliteit is Hamilton ook een merk met een zeer lange historie. Natuurlijk maakt Steinhart zeer mooie horloges maar het is natuurlijk een betrekkelijk klein merk.

Hoi Geuzz,

Toevallig heb ik deze Hamilton net aangeschaft…grappig.
Ik viel ook voor dat design.
En het klopt van dat ETA caliber.
Waar staat die review ?

Na wat zoeken inderdaad uitgekomen bij het eerder genoemde ETA uurwerk. Hier een review die ik tegenkwam tijdens de Google-sessie:

http://articles.pmwf.com/index.php?/archives/12-Review-Hamilton-Khaki-Navy-GMT.html

Zelf zou ik, net als Dreski, Hamilton boven Steinhart verkiezen, is mijns inziens toch net wat meer ‘echt’ merk.

Succes met je keuze!

Niet kiezen. Eerst de ene, dan de andere. We hebben nu toch wel geleerd dat sparen ook geen zin heeft?
Jur

Klopt maar daar betaal je ook meer voor, de eerste getoonde uitvoering zal je rond de 500 a 600 uitkomen en de X-Wind zal rond de € 1000 liggen.

Genesis

Waarschijnlijk zullen ze er uiteindelijk beide wel komen, maar ik ben bij een andere hobbie de laatse tijd iets te enthousiast aan het spenderen geweest. Zal dus wel even duren voor de beide in het koffertje zitten.

Ook denk ik dat ik de koop van de Hamilton, want dat lijkt nu toch de eerst volgende te gaan worden, over mijn wintersportvakantie heen gooi.

Bedankt voor de reacties.

Groeten, Frank

Mooi is ook dat hij tot 200 meter waterdicht is zie je niet veel bij dit soort horloges.

Geuzzz Schreef:

Lees net in een review dat er een eta 2893-1 in
zit, lastig lastig…

Was dat die link van Jaap Wim of had jij een andere?

Peter,

Ik had inderdaad dezelfde link gevonden als Jaap Wim…

Groeten, Frank

Ik zie net dat de op ebay aangeboden versie’s swiss made op de wijzerplaat hebben staan.Terwijl ik bijvoorbeld op de hamilton site dit niet erop zie staan.

Zouden er neppers van dit klokje in omloop zijn?

Groeten,

Frank

Deze vraag is hier al eerder gesteld.
De klokjes die geen Swiss made erop hebben staan zijn ong 4jaar oud en bestemd voor de amerikaanse markt.(amerikaans merk dus de amerikanen willen geen swiss made erop staan)
De nieuwere modellen hebben volgens mij wel Swiss made erop staan.

Mensen correct me if I’m wrong;)

Ik heb de GMT zelf ook, en kan niks anders zeggen dat het een top klok is.

valjoux 7750 Schreef:

Deze vraag is hier al eerder gesteld.
De klokjes die geen Swiss made erop hebben staan
zijn ong 4jaar oud en bestemd voor de amerikaanse
markt.(amerikaans merk dus de amerikanen willen
geen swiss made erop staan)
De nieuwere modellen hebben volgens mij wel Swiss
made erop staan.

Mensen correct me if I’m wrong;)

Ik heb de GMT zelf ook, en kan niks anders zeggen
dat het een top klok is.
http://i10.photobucket.com/albums/a146/audir6/DSC0
0160.jpg

Hai Valjoux 7750,
ik krijg mijn Hamilton GMT volgende week.

IK zie dat jij ook de Sinn 144 hebt net als ik,wat ik mij afvroeg qua grootte als je het vergelijkt met de Sinn wat voor indruk heb je daar dan van?

Hai Valjoux 7750,
ik krijg mijn Hamilton GMT volgende week.

IK zie dat jij ook de Sinn 144 hebt net als ik,wat
ik mij afvroeg qua grootte als je het vergelijkt
met de Sinn wat voor indruk heb je daar dan van?

De Hammy is iets groter en dunner dan de Sinn
De Hammy voelt wel wat groot aan om de pols, komt ook door de grotere wijzerplaat/ingebouwde lunnete.
Persoonlijk vind ik de maat van de Sinn perfect.


Hierbij een foto van 38mm(CS) 40mm(Sinn) en 42mm(Hammy)
Je kunt zien dat het verschil qua grootte minimaal is.
Maar om de pols voel je wel degelijk het verschil.

Thanks voor de nuttige info (tu)

Bedankt voor de info heren, hier heb ik wat aan. Beide veel plezier met het horloge en ik zie Peter’s foto’s waarschijnlijk wel verschijnen.

Groeten,

Frank