Hamilton windt niet meer op. Rotor hangt vast

Mijn Hamilton windt niet meer op. Ik merkte dat de rotor niet meer het kenmerkende geluid maakte. Door het kijk glaasje gekeken en mijn vermoeden werd bevestigd: de rotor beweegt niet meer.

Als ik het horloge swing, dan gaat hij wel weer een paar secondes tot een minuut lopen maar daarna weer stil :frowning:

Een jaar geleden was de datum halverwege blijven steken. Ik weet dat een tikje helpt, maar dat is maat tijdelijk gebleken

Zit nog 3 maanden garantie op. Ik ga er mee terug naar de juwelier.

Hoe zouden jullie dit benaderen?

foto voor vrolijkheid:

Moeilijker dan dit hoeft t niet te worden… en geduld want : garantie Swatchgroup… :roll_eyes:

6 likes

Zo :point_down:t2:

2 likes

Yep, en ga melden dat je horloge onwel is geworden.

Ha, vergeleken bij Tudor zijn ze razendsnel.

1 like

Meest voorkomende oorzaak: schroefje los gekomen die de rotor blokkeert.

1 like

Zoals al eerder is aangegeven, zal ik het de juwelier op laten lossen. Zolang er geen grote deuken/barsten in het horloge zitten, wordt het euvel door de fabrikant verholpen en heb je hem met wat weken weer terug. Irritant is het natuurlijk wel :stuck_out_tongue:.

1 like

Ja, super slim bij n automaat. :grimacing:

1 like

Ik breng 'm van het weekend naar de juwelier. tnx voor meedenken.

Een tikje, geen mokerslag, daar kunnen ze echt wel tegen. Wat denk je (@ElChueco) dat er tijdens vervoer gebeurt.

2 likes

Geintje man.:rofl:

Garantie, dus wegbrengen, wachten & klaar.

Zaterdag in 10 minuten opgelost door de juwelier in Maastricht. Er zat idd een schroefje los. Prima service :slight_smile:

3 likes

Dat is geen vraag, wat mij betreft. Op de foto zie ik geen noemenswaardige butsen, dus ik neem aan dat je 'm niet van anderhalve meter hoogte op een stenen vloer hebt gekeild.

Bij normaal gebruik zou de rotor niet vast moeten komen te zitten, dus is het gewoon een garantievraag.

Als ik hem wel evident zelf vernaggeld had zou ik daar gewoon eerlijk in zijn en het geld voor reparatie betalen.

Ah. Of je scrolt door. Mooi toch?

Veel plezier er mee, verder. Het is een mooi horloge.

1 like