Het was mij al vaker opgevallen dat van al mijn horloges die in de winder zitten de Hamilton X-wind khaki het beste op tijd loopt.
Maandag om 9.00uur op de seconde gelijk gezet met een radiografische klok (DCF77) en hij loopt nu -3 seconden achter.
Ben dat nog nooit tegengekomen bij een automaat, of is dit geen uitzondering?
Inderdaad, behoorlijk precies! Ik heb er twee die ook zo precies lopen. Een Wagner regulateur (plakmerk) en een Seiko Spring Drive (1 seconde +/- per twee weken…Maar dit is denk ik niet helemaal eerlijk omdat er electromechanische afregeling in zit).
Andere lopen zo 5-10 seconden op een dag +/-…
Dat heb ik nu met mijn Oris BC4. Akelig nauwkeurig 
@hamiltonfan, Naast Hamilton ook beetje Orisfan? Ik zag 2 schitterende duikers 
WillemM Schreef:
Dat heb ik nu met mijn Oris BC4. Akelig nauwkeurig
@hamiltonfan, Naast Hamilton ook beetje Orisfan?
Ik zag 2 schitterende duikers
Inderdaad heb in mijn vakantie 2 Orissen gekocht, had eerst de Aquis date gekocht en had in de winkel al moeite mert kiezen tussen de Aquis en de Maladives…
Dus na 2 dagen (bijna) niet kunnen slapen, ben ik naar een andere juwelier gegaan (in Tilburg) die 30% korting gaf op Oris en daar de Maladives maar gehaald
Mijn Certina loopt op dit moment per dag -2 a -3 ,(warm weer ) maar normaal zat/zit ie na savonds met wijzerplaat omhoog wegleggen rond de 0 , toen ik het horloge aanschafte (6 maanden terug ) was de afwijking 18+ per dag , na regulatie bij horlogemaker is t nagenoeg perfect ( gelukje ).
Het scheelt wel veel of je t horloge bv hele dag draagt , of alleen op t werk . Draag ik m hele dag , is afwijking ongeveer -3 sec., leg ik m hele dag weg is t ongeveer +3 sec. , dus kan m goed “sturen”. (tu)B)-
Neen hoor mijn Steinhart Apollon heb ik nu twee weken loopt 1 sec. voor!!! Zit wel op een winder.
Sorry, mijn horloges blijven daarvoor niet lang genoeg om de pols