We kunnen wel een topic openen ‘damesformaat voor heren.’
De verhoudingen vind ik wel geslaagd. De sub deals staan ver genoeg opzij. Dat zie wel eens anders bij grote vintage uitvoeringen. In totaal wel te groot naar mijn smaak.
Design: super
Formaat: ideaal
Prijs: overdreven.
Mooie
Nee…niet mooi wat mij betreft.
Mooi design, alleen jammer van die veel te lange pushers.
Ik zat verkeerd te kijken. Ik dacht dat de band over de lug heen liep.
Pracht horloge ! Wel aan de dure kant…
Lieve help, wat een prijs. Gelijk maar uit mijn hoofd zetten.
Mooi, helaas te groot. Ook de pushers vind ik iets te… Niet helemaal in verhouding op eoa manier…
Nee, dat ding is zeker niet mooi.
Deels omdat het er naar uit ziet dat de Lume op de wijzers drie tinten witter is dan de chapter ring en beide kleine dials. Dat geldt ook voor de minuten-track, die is ook te wit. Of liever, de overige zaken zijn te beige. Dan vind ik de wijzers een tikje ongeïnspireerd of zelfs saai. Ook de band is dodelijk saai. En die nare veel te blokkerige indices. Het is een enorm saaie “also ran” chrono.
Verder is er weinig mis mee.
Dan liever een Stowa Marine Klassik Chrono, een Hanhart MonoControl Chrono, een Seiko SARK005 chrono of desnoods zelfs de Hamilton Jazzmaster Auto Chrono:
Wat ze hadden moeten doen is de Jazzmaster indices houden en dan inderdaad een panda dial maar met een net wat andere kleur witte dials, uniform met de lume en de minute track. Dan was ie mooi geweest. Of gewoon houden zoals het in het artikel aangehaalde voorbeeld uit de jaren 70.
Erg mooi ! Maar veel te klein voor mij.
Looks zijn prima en ook de maat is voor mij niet zo’n probleem. Ik vind de chrono’s wel iets te groot. En inderdaad voor een Hamilton aan de (te) dure kant.
Te groot en te duur voor een Hamilton.!!
Mooi maar in 40 mm en de kleuren omgewisseld is nog veel beter.
Ik vind hem echt prachtig. Maar ik wist dat hij buiten mijn budget zou gaan vallen, dus heb mijn toevlucht tot deze gezocht
Gaaf ding! alleen echt te groot met 42mm en lange rechte lugs.
Even geduld en deze is met 50% korting te koop bij de gebruikelijke internet shops.
Maar die korting verandert de lugs niet
Voor de beren onder ons begint het dan wel interessant te worden.
Ik vind hem echt mooi. Formaat is voor mijn grote pols ook goed. Maar het blijft wel een Hamilton voor een forse prijs. Dan kijk ik toch eerder door naar echte vintage voor iets meer geld. Wellicht dat de nieuwe Autavia ook een leuker alternatief is. Al zal die nog wel een stuk duurder zijn (waarschijnlijk rond de €5.000,-).