Hamilton

Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaaar van een schitterend Hamilton horloge en hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind! Wat ik mij afvroeg, ook omdat ze gemiddeld al gauw zo’n euro of 1000 kosten, hoe Hamiliton horloge internationaal staan aangeschreven (classy ed)? Het is geen Rolex van 4500 euro of Breitling, alhoewel sommige goedopere Breitlings op zelfde prijs zitten som. Het lijken mij hele degelijke authentieke horloges, maar je moet wel iets dieper in je buidel.

Wat ik nog wel kwijt wil, hiervoor had ik weinig intresse en uberhaupt kennis van horloges, heb er nu drie en deze vind ik echt prchtig!

Hallo en welkom John,

Hamilton is “The American Brand”, en staat goed aangeschreven. Het is net als Tissot een merk, met een goede bekendheid en een dito prijs/kwaliteits verhouding en natuurlijk een rijke historie! Zou je ons wilen verblijden met wat foto’s van je horloges?

B.v.d. & succes.

Welkom bij het forum.
Hamilton is een goede binnenkomer.
Ben benieuwd naar (de foto’s van) de drie horloges.

Welkom!

…en ook ik ben de gelukkige bezitter van een Hamilton (jazzmaster-serie).
Nadat ik geinfecteerd raakte met het horloge-virus, was dit eigenlijk mijn eerste weloverwogen aanschaf (na het onvermijdelijke seiko 5-je).

Veel draagplezier ermee!

Zoals zoveel merken is Hamilton van de Swatch Group.
Maar heeft wel een mooie Amerikaanse historie.
Leveren mooie horloges af met een eigen design van uitstekende kwaliteit.
Zoals reeds gevraagd, kom op met die foto’s, dat zal je ook meer reacties opleveren.

Welkom en veel plezier hier. Zoals je al merkt is men hier gek op horloge foto’s!

Ik heb zelf deze: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,315413,315413#msg-315413

Deze is uit 1973, dus dat zegt al iets over kwaliteit :slight_smile:

Zeer benieuwd naar je foto’s en uiteraard welkom op dit forum.

Ik heb een Hamilton uit eind jaren 60, begin jaren 70 ergens. Mooie dresswatch. Hij heeft al wel een Zwitsers uurwerk, maar Hamilton blijft de uitstraling van een Amerikaans merk houden.

Ik heb imho de mooiste uitvoering van Hamilton :wink: de X-Copter

Deze gaat ook nooit meer weg.

Heb ook de Hamilton Jazzmaster chrono gehad met zilver/witte dial ook schitterend. En binnen komt de hamilton Navy Khaki GMT-3 weer (terug) in mijn collectie.

Genesis

nou genesis, deze mogen er ook zijn (toch?, vind ik)

Groet
Herman

Heb je ook totale overzichtfoto van deze klok?

Genesis

Ik heb zelf ook een hamilton automatic chronograph en is prijs kwaliteit zeer goed. ze loopt nog geen seconde per 24 uur voor waar de meeste duurdere en COSC uurwerken niet in de buurt komen.dus wat mij betreft niets dan lof voor dit merk.

Ook mijn eerste automaat na een lange voorstudie van wat voor uuwerken nu in wat voor horloges zitten. Deze prijsrange houdt je in de standaard uurwerken van ETA. Hamilton vind ik dan een veel betere aankoop dan bijvoorbeeld een Breitling, waar ze ook gewoon een Valjoux 775x in stoppen…om over van van der Gang maar te zwijgen. Bij deze merken betaal je gauw 3000 euro meer…voor het kastje. Mooie uitzondering is Nomos, kan ik je hierna van harte aanbevelen. Het goedkoopste manifactuurtje beschikbaar. En 100% manifactuur!
Maar eigenlijk is de allermooiste reden om een Hamilton te hebben…Elvis had er ook een!!!

Veel plezier ermee!

Orisfan Schreef:

nou genesis, deze mogen er ook zijn (toch?, vind
ik)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZHLRD76-D.jpg

Groet
Herman

Wat is het typenr./naam van deze Hamilton met Navo alfabet op de achterkant?

lance_explorer Schreef:

Orisfan Schreef:


nou genesis, deze mogen er ook zijn (toch?,
vind
ik)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZHLRD76-D.jpg

Groet
Herman

Wat is het typenr./naam van deze Hamilton met Navo
alfabet op de achterkant?
°°°°°°°°°°°°°°

Heren:
de Hamilton Kaki automatic:

Groet
Herman

De eerste Hamilton die ik ooit zag was de Ventura, in Men in Black. Vind ik niet zo’n beetje mooi…

Mijn eerste Swiss Made horloge is ook een hamilton , ben er ook heel blij mee .

grtz

Bert K Schreef:

De eerste Hamilton die ik ooit zag was de Ventura,
in Men in Black. Vind ik niet zo’n beetje mooi…

http://www.creativewatch.co.uk/pimages/hamilton-ve
ntura-watch-h24411732-large.jpg

Misschien niet zo mooi maar wel een icoon in de geschiedenis van het polshorloge. Dit was het allereerste klokje met een batterij ipv automatisch uurwerk.

Ik bedoelde dus ‘Vind ik ontzettend mooi’.
Had Elvis niet ook zo’n ding?

Bert K Schreef:

Ik bedoelde dus ‘Vind ik ontzettend mooi’.
Had Elvis niet ook zo’n ding?

Inderdaad er is een speciale Elvis XXL anniversary model.


Zelf vind ik het model met de flexofit band erg mooi.