Hamilton

Ik was in de afgelopen week bij een juwelier hier in de buurt, die mij wees op een nieuwe collectie in zijn winkel namelijk : Hamilton.
Het merk schijnt te zijn ingelijfd door de Swatch-group en is een offensief gestart om zijn horloges in de markt te zetten. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik erg onder de indruk was van de uitstraling en de afwerking van de horloges, en dan met name die van de jazz-master collection. Deze zijn voorzien van een automatisch Valjoux uurwerk. De prijzen voor deze serie liggen tussen de € 600,= en € 800,= . Ik overweeg sterk om zo’n Hamilton aan te schaffen, maar ik zou toch graag jullie mening willen horen over dit merk.
Alvast bedankt
Harald

De collectie op internet eens bekenen; met name de Jazz Chrono Auto is een mooi model. Het heeft zeker een bepaalde eigenheid (te vaak zie je kenmerken van allerlei stijlen door elkaar). Nu woon ik in het prachtige noorden van het land en wat denk je? Jawel een leverancier in de buurt gevonden die een bezoek van mij kan verwachten.
Strakke klok.

Groet,

Bojo

ik heb ze ook onlangs bij een juwelier bekeken en ik vind het een leuk merk en zeker voor het geld…

Hans (nivelacuso) was (een van) de eerste hier die een Hamilton had en Hans was er nogal mee in zijn nopjes…

Ze maken leuke horloges en zijn kwalitiatief helemaal niet verkeerd. In Amerika zijn ze nogal populair en je leest nooit /zelden iets over problemen.
De prijzen zijn ook niet verkeerd, maar in Amerika zijn ze nog een heel stuk goedkoper. Ik heb er een aantal op mijn lijstje staan…

Dank voor de reacties zover. Heb mijn oog laten vallen op de Jazzmaster met power-reserve, in goudkleur met een lichtbruine band. Staat helaas zo niet op de site. Ik ga nog eens in mijn spaarvarken kijken :smiley:
groet
Harald