Hamiltons X-Wind 2018 Limited Edition

Wat vinden jullie van de nieuwe X-Wind?

$2,5k voor een Hamilton met eta 7750 vind ik aan de hoge kant maar heeft wel een silicon hairspring.

Zelf vind ik hem prachtig, de vorige model heb ik gehad en was er altijd blij mee.

3 likes

Helemaal mee eens. Sterker nog, ik vind dat echt veel te veel.

Een gebruikte X-wind kost nu een euro of 500?

Vind de X lijn van Hamilton erg mooi.
Mijn XWind auto is een van mijn favoriete horloges of all time.

Helaas vind ik bij deze X Wind de kleur van de cijfers en de wijzers niet mooi :neutral_face:

Ontwerp gaaf. Toen en ook nu met wat modernere accentjes. Toch ook wel geval oude wijn in nieuwe zakken en USD 2.5k vind ik straf aan de prijs… zou in die klasse mijn keus iig niet zijn. En dat heeft niets te maken met het uurwerk (7750) want dat is een degelijk en goed(koop) te onderhouden uurwerk.

Persoonlijk zou ik voor pak em beet eenderde van de prijs van model 2018 eerder gaan voor de vorige serie X-Wind, zoals bijvoorbeeld @Watcher68 die aanbiedt in het blauwe gedeelte.

Cheers,
:sunglasses:
Otto

2 likes

Heb de vorige versie hiervan ooit gehad, maar ik vind het nu vooral druk. Smaak verandert in de loop der jaren

Ik vind dat drukte wel iets hebben, net zoals bij de navitimer komt het door die ringen met verschillende functies, draaiende binnenbezel vond ik ook erg geslaagd.

Nog een verbetering tegenover de vorige model vind ik de kronen, deze lijk iets meer relief te hebben, bij de vorige moest ik altijd wat kracht gebruiken om ze los te krijgen.

Maar heb de mijne weg gedaan omdat ik kleinere horloges (39-41mm) mooier vind passen op mijn pols.

Wat mij betreft te druk en te fors. Maar wel een stoer ding…dat weer wel.

Vind em geinig. De wijzers wat kort. Maar de prijs ook wat stevig.

1 like

ff over heen gekeken maar die zijn inderdaad ieniemienie.

Vind m erg druk. Geldt w.m.b. voor de hele x lijn. Heb me er nooit toe kunnen aanzetten om uberhaupt een hamimton horloge te kopen

Ik vind deze uitvoering ook prachtig. Wel zou ik willen weten of er ook zwarte datum en dag schijven leverbaar zijn.
Voor mijn zwarte Jazzmaster Maestro wil ik ook graag van wit naar zwarte schijven wisselen.
Hoe is het @myrrhman vergaan na zijn Na? Heb je er inmiddels nog Hamiltons bij?
Ik heb inmiddels mijn 4de en dat is een wel heel bijzondere… wederom een chrono met 7750 maar nu met de bediening bovenop ipv rechts of links​:hugs::sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Het is nog steeds een van mijn favorieten. En draag hem nog met heel veel plezier !

… en sindsdien zijn er 5 bijgekomen. Waaronder nog een X Wind (quartz) :grin:
(en eentje die weer weg is)

… en deze is weer weg (met toch wat spijt nog steeds :sweat_smile: )

3 likes

Deze laatste op de foto’s weggedaan? :thinking::face_with_raised_eyebrow:

Wel heel leuk om te horen dat je nog zo goed bevriend bent met je eerste🤗

Je eerste foto zonet lijkt ook wel op een andere planeet genomen te zijn​:muscle::grin:. Prachtige sfeer​:kissing_heart:

1 like

Thanks !

Ja die eerste foto ben ik nog altijd erg trots op :grin:

En ja, helaas, die onderste heb ik ooit verkocht hier op het forum. Volgens mij om een Oris Pro Pilot te bekostigen. Die ik trouwens wel nog steeds heb en ook prachtig vind :blush:

1 like