HanDavinci’s “faux patina” SKX009J

Ben al op weg naar de supermarkt! :grinning:

2 likes

Ook in het echt ziet het er zeer mooi uit! De look is verfijnd en niet overdreven geel/oranje. Vakwerk @HanDavinci!

7 likes

Hoe komen jullie erop, sojasaus:joy:, top dat jullie en anderen dit gewoon proberen. Ziet er echt gaaf uit.

2 likes

Grijs staat deze “Han Soy Special” ook goed.

10 likes

Ik vind die grijze tof. Mooi strak :sunglasses:

1 like

Lees nu pas je openingspost. Meermaals hardop gelachen! Prachtig! Ook het resultaat :wink:

1 like

Dat het sojasaus was leest hij nu. Schitterend!

1 like

Door ouderdom gepatineerde SKX, wel met nieuwe wijzertjes (ik weet ook niet echt wat ik denkende was):
Het blauw blijft dus vrij donker, het rood wordt roze.

3 likes

Het is dat je het zelf al zegt, brr die wijzers :smile:
De rest is erg tof om te zien, die is goed gebruikt!

1 like

Mja ik moet hem nog eens terug naar origineel laten maken en een mooi plexiglaasje in laten zetten oid. Maar dat komt nog wel eens

1 like

Ik vind de wijzers mooi hoor!

2 likes

Tsja ik zwabber altjid tussen modificeren en origineel laten, verschilt per jaargetijde lijkt wel, haha.

2 likes

Even een oud topic opgraven; mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe de soja lume het houdt nu we een paar jaar verder zijn?

1 like

Hahaha, dat is alweer bijna vier jaar geleden!

Ik heb geen flauw idee hoe het zich houdt, dat kan @Nomdeplume1 voor je beantwoorden als hij hem nog heeft.

Zou wat zijn als de Kikkoman weggetrokken was en hij weer helemaal minty was.

1 like

Het zag er geweldig uit, maar op enig moment werd het vlekkerig. De kleur was daardoor niet meer mooi egaal. Heb de soja er op een gegeven moment afgehaald. Dat ging op zich prima op de wijzerplaat.

4 likes

Had dezelfde methode toegepast op mijn Vostock (incl bezel bleach) maar mijn wijzertjes gingen na enkele maanden toch wel stevig roesten en uiteindelijk viel de lume eruit :joy:

Toen de schade nog beperkt was:

Drie weken later:

Nu overboord…

3 likes

Wat een verhaal en dito werk @HanDavinci :grin:veel plezier ervan Tom, leuk project :+1:t2:

2 likes

Het effect werd steeds beter dus :wink::joy:

3 likes

Haha, ja, binnen 3 maanden was het horloge 15 jaar ouder :joy:

2 likes