HanDavinci's 18K Audemars Piguet Royal Oak

Ik ben al een week Mozart en Die Antwoord aan het luisteren. Gezien de gemiddelde leeftijd van de HF’ers heb ik voor de eerstgenoemde gekozen als topic ambiance. :sunglasses:


Dit is de grootste impulsaankoop die ik ooit in mijn leven heb gedaan. Maar goddamn, wel een goede zeg.

All right, we beginnen bij afgelopen weekend. Of was het maandag?..of dinsdag? :thinking:
Fuck it, daar in de buurt in ieder geval. Ik kreeg ineens de bevlieging dat ik een nieuwe Day-Date aan mijn rijtje toe wilde voegen. Maar welke Day-Date?

40mm is uit lelijkheid onelegantie geen optie voor mij en ik heb nu binnen een kalenderjaar een linnen plexi Day-Date, stone dial Day-Date, Oysterquartz Day-Date en de platina-diamanten Day-Date gekocht.

Wat komt hier nou na… OH DAMN, DIE WITTE STELLA, IK GA ZO’N TWENTSE PRINS ZIJN! :nail_care:t2:

Ik zit namelijk al eeuwen naar deze Day-Date te kijken:

Hij ligt bij M&B Watches in Dallas en is te koop voor net onder de 20.000 Amerikaanse piekeronen. Contact gehad en we waren al wel tot een prijs gekomen, maar nog niet tot een deal. Ik kan me nog herinneren hoe het voelde met drie Day-Dates en een Datejust in bezit en ik werd toen erg onrustig van het opgetelde bedrag.

Ik (en ik denk iedereen met mij) wist van tevoren dat de platina Day-Date met stenen geen blijver zou zijn. Dat maakt ook niet uit, ik had de drang naar diamanten, ik heb er lang naartoe geleefd, ik heb het mogen ervaren en na +/- drie maanden is de honger naar de diamanten-blingies gestild.

https://www.instagram.com/p/B9epvAMnqlw/

Ik was eigenlijk van plan om hem particulier te verkopen, maar aan de andere kant zag ik het ook niet heel vlot gebeuren in deze tijd. En het is natuurlijk een horloge waar niet iedereen voor gaat. Ik dacht; ik stuur @AmsterdamVintageWatches toch even een berichtje met de vraag of hij nog een koper weet.

Ohhhh hij maakt mij zo boos…

Well, dat ging ook heerlijk soepel, terug naar die Stella. :smirk:

Hoe de fuck krijg ik dat ding hier? Invoer over bijna 20k betalen zie ik niet zitten en het liefst wil ik hem toch eerst zien en voelen voordat ik zo’n bedrag wegduw. Ik zal jullie de pogingen tot omkopen van mensen in de omgeving met US connecties besparen en heb besloten dat het even niet lukt.

Nu heb ik wel de prikkel en de drang naar iets nieuws en als ik die Stella wil, wil ik hem toch het liefst op gaan halen. Dus misschien doe ik dat later nog wanneer we weer mogen vliegen. Of misschien wil ik dan iets anders of niks anders meer dan dit, dat zijn zorgen voor de dag van morgen.

Mijn Oysterquartz Day-Date spookt ook nog ergens door mijn hoofd. Hij is klaar met de restauratie, maar Mike (Mike Rolliworks) mag zijn pand nog niet in, vanwege "een “ordnance in place in the entire California Bay Area”. Well…fuck. Afijn, wat kan ik er zelf aan doen? He-le-maal niks. Wegduwen uit de gedachten en die komt vanzelf wel een keer terug.

Anyway, ik hou mij zoet met plaatjes van NOS OQ’s en ik vind die facetten zo geweldig. Ineens schoot mij te binnen dat ik laatst het topic van @Samurai langs had zien komen over zijn 14700BA.

Ik heb Sam al een tijd op whatsapp en ik stuurde hem eigenlijk een berichtje met wat vragen over zo’n AP en in welke prijscategorie zoiets hangt. We raakten aan de klets en hij vroeg of ik een bod wilde doen omdat zijn mega-grail eraan komt. Ik was terughoudend, maar @Drebin was dat niet. Uit het gevloek en het gescheld op Whatsapp haalde ik dat ik het gewoon moest doen, omdat hij anders erg boos werd.

Ik heb Sam een bod gedaan en binnen no-time hadden we een deal. Ik heb hem gisteren samen met Willem opgehaald.

Ook super om Willem weer even te zien, aangezien echte meets/dates/uitjes er nu even niet inzitten. :tada:

Sorry echte horlogeliefhebbers, ik weet zo’n beetje precies fuck-all van AP, alleen dat ik het erg mooi vind en ik voel me er een heertje bij. Oh, en dat er een uurwerk uit de JLC stal in zit. Als iemand mij hier wat meer over kan vertellen, kom maar op.

Hij is in februari bij Audemars geweest voor een full service, en dat is te zien.

Geen idee uit welk jaar het horloge is. Het schijnt een transitiemodel te zijn uit 1980-1990, maar een extract opvragen bij AP kost mij 250 Euro. Een snelle berekening leerde mij dat ik daar ook erg veel bier van kan kopen, dus de keuze om het niet te doen was snel gemaakt. :beers:

Hij doet mij meer dan ik in eerste instantie dacht. De afwerking is fenomenaal en hij ligt dankzij een hoogte van 7.8mm heerlijk op de pols.

Ik draag hem nu strak en dat is wel even wennen. Een Rolex draag ik graag los en bungelend als een ouwe penoos, maar ik vind dat bij een APRO toch minder sierlijk.

Ik begin een beetje terug te komen op de gedachte dat het alleen een tijdelijke zoethouder is tot de Stella of de OQ in zicht zijn. Voor nu vind ik het toch stiekem-niet-stiekem wel echt geweldig dat ik één van Genta’s grote ontwerpen draag. En eind-de-lijk weer in 18 karaats geelgoud.

Dankzij het platina horloge ben ik erachter gekomen dat er echt niks is dat boven geelgoud gaat voor mij. Het is warm, het is heerlijk en zoals @Schoen het graag zegt; de overbuurman moet wel zien dat het duur is.

Ik wil deze in ieder geval side-by-side zien naast de OQ. Puur om te kijken of de kroon het wint bij mij. De lobi voor vintage Rolex zit wel dieper dan ik toe wil geven. :heart:

Speciale dank gaat uit naar Walter en zijn boosheid. Hij mag er als eerste een lik aan geven wanneer het weer kan. :ok_hand:t2:

STIJLTJE HE?!

377 likes

:dancer: Wat ben je toch een baas!

7 likes

Top gefeliciteerd

:drooling_face:

APRO wil ik ook ooit van mijn horloge bucketlist af.

Mooi man.

Zalig verhaal,daar moet heel veel op gedronken worden.Wat een mooi horloge.

2 likes

Pfffffff wat een schoonheid zeg …

1 like

Eindbaas

Leuk geschreven. 37mm, wat is jouw polsmaat? Hij is voor jou qua maat goed. Had niet groter gehoeven.

1 like

Lekker mannn! Gefeliciteerd. Wel slank modelletje vergeleken met de Rollie’s!

Mooi hoor :ok_hand:

Nice, altijd leuk om te lezen hoe je tot je nieuwe aankoop gekomen

Prachtig zo"n gouden AP.
Gefeliciteerd

Echt vet! Van harte man!

Mooi ding!

Veel plezier ermee! Schitterend horloge (letterlijk hè :wink:)

1 like

Leuk opstel. Ik geef het een 7. :ok_hand:

18 likes

Gefeliciteerd.
Mooi horloge maar boven mijn budget.

1 like

Lekker hoor Han. Echt een schitterend ding! Veel plezier ermee!

1 like

Pwah , heerlijk horloge.

What else can i say?
Geniet er van Han , ik ga een koud pilsje openmaken en mee genieten!

1 like

Prachtig🥃.

1 like