HanDavinci's A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase

Hoi!

Dit horloge wil ik graag met jullie delen. Ik heb op 19 maart een GTG georganiseerd in Twente en sindsdien liep ik met een soort onrust rond. Ik wilde graag ook een stap hoger, een next level horloge.

Ik ben het geschuif met Rolexen wel een keer voorbij, een nieuwe prikkel haal ik er niet meer en het gepraat van klootjesvolk over die prijzen komt mij de keel uit.

Maar wat wil ik dan? Wat vind ik op dit moment the best thing since sliced bread? Mijn Saxonia Thin.
Waarom? Merkbeleving, kastafwerking, prachtig uurwerk en dat hoekje van de horlogewereld voelt…gemoedelijker? Klinkt dat vreemd? In mijn hoofd niet.

Na enkele dagen lezen kon ik nergens anders meer aan denken dan aan een Saxonia Moonphase en toen begon ik de lijntjes uit te gooien.

Vorige week vrijdag werd ik ‘s avonds door Jeroen van @Westate gebeld toen ik in het café stond, een dag later was ik de gemiste oproep en de voicemail door het bier helemaal vergeten natuurlijk en hij appte of ik even kon bellen.

Ik heb een 2021 full set voor je gevonden, paar hairlines, verder precies zoals je hem wil. Zal ik hem alvast kopen voor je?

Zo, toen werd het echt en ging het snel. Ik heb meteen de Day-Date en de Saxonia Thin te koop gezet, ze vlogen weg en ondertussen was de Moonphase al in Antwerpen.

Jeroen, ik ben je onwijs dankbaar en je fles lekkernij komt aankomende week. Ik was vergeten dat de meeste Belgen humorloze fuckrukkers zijn en de fles is retour gegaan omdat de building security geen pakje aan wilde nemen dat aan Jérôme McVlaai geadresseerd was. 1lobi for life, my Belgian lover! :heavy_heart_exclamation:

Hij heeft hem eergisteren bij @WillemC achterlaten in Tilburg en gisteren was het zover. De grote dag. Het was dubbel feest, omdat ik om 11:30 met @Cas86 af had gesproken om zijn Speedmaster over te nemen. Helemaal compleet, de NATO zat zelfs nog in de seal en ik heb er weer een nieuw horlogemaatje bij.

De Speedy wordt natuurlijk wel even ondergesneeuwd en dat is helemaal niet erg. Bier open met Wimpie en wat was ik blij toen ik die doos opentrok.

Hij is nog niet ingesteld, ik ga straks als een klein kind in de kleermakerszit de boekjes van voor naar achteren lezen en daar kom ik wel uit.

Is dit nou perfectie?

Nee, dat is het niet. Begrijp mij niet verkeerd, als ik naar mijn pols kijk springen de tranen van blijdschap mij bijna in de ogen, maar ik mag het geen perfectie noemen en ik wil geen oogkleppen opzetten. Als er al perfectie in een horloge bestaat vind je het bij independents, maar dat is een discussie voor een ander topic.

Het is wel tot in de puntjes uitgevoerd en die AR-coating laat het lijken alsof de wijzers er zo uit te pakken zijn.

Het schijnt dat het uurwerk zo deftig is dat als het horloge blijft lopen, je per 122.6 jaar de moonphase met één dag moet corrigeren. Ik ben niet heel gevoelig voor die marketingpraatjes, omdat er geen enkel horloge zo lang blijft lopen zonder service, maar het draagt wel bij aan het high-end-gevoel.

Oke, misschien een beetje gevoelig voor die marketingpraatjes, maar niet heel veel. Ietsiepietsie maar.

Wat eerst een droom leek is ineens werkelijkheid geworden. Ik voel mij voldaan en verloren tegelijkertijd, maar we verzinnen vanzelf weer een nieuw doel. Nu is het tijd om van de Moonphase te genieten.

Bedankt voor het lezen van mijn spreekbeurt en groetjes uit Twente. :v:t2:

Joejoe!

459 likes

Ik zag ze op je Instagram al. Die lange! :heart_eyes:

2 likes

:drooling_face:

Heb je die walnoot dj en 16013 nog?

1 like

Een leuke 2-piece zo. Kun je mee aankomen hoor :+1:

1 like

Prachtig die lange. Next level prachtig. Enjoy!

1 like

Bam. Daar is die dan. Veel draagplezier gewenst. :smiling_face_with_three_hearts:

Ben benieuwd wat je volgende stap is. Dit is toch voor veel mensen endgame materiaal?

1 like

Weer een geweldig NA review Han.
Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Auw. Maar wel waar.

6 likes

Echt heel mooi, wat een afwerking. Geniet ervan.

1 like

Prachtig horloge Han

1 like

Zeker! Daar voel ik heel veel bij.

Je kan het oplossen door het gewoon over de horloges te hebben. Die auw is niet nodig. :joy:

3 likes

1 woord … PRACHTIG !!!

1 like

Wow. Wat een fantastisch horloge. Gefeliciteerd :heart_eyes:

1 like

Helemaal een fantastische collectie dan :rofl:

1 like

Erg tof die Speedy op nato. Leuk dat je van alles probeert. :ok_hand:

1 like

Dat ziet er geweldig uit :+1:
Heel veel plezier met dit fantastische horloge :sunglasses:

1 like

afbeelding

Dat wordt shinen in Twente.

Wauw wat n plaatje zeg

Gefeli vanwege deze humorloze rukfucker

4 likes

Proficiat kerel! Geweldig mooi horloge, top of the bill! :star_struck::+1:

1 like

Lekker man. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je Speedy. Nu ben je een echte liefhebber.

En natuurlijk mag die ALS er ook zijn, wat een geweldig apparaat. Ik kan niet wachten totdat ik deze in het echt zie.

6 likes

Heel, heel mooi !!

En die Lange natuurlijk ook ! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zonder dollen, absolute topper hoor. Echt prachtig. Lekkere plaatjes ook. Smullen dit. :grinning: :heart_eyes:

1 like