Komt geen metaal in voor, vrees ik. Er zijn nu eenmaal zeer, zeer strikte definities van wat een dress watch is. Hier is ook met name de post-script over James Bond erg grappig:
Yes, it’s true, he was shown on screen to wear a Rolex with a tuxedo, and for some reason some find his Neanderthal perspectives on women and sociopathic homicidal tendencies a justification --don’t ask me why --for his personal style. In any case, as with Gianni Agnelli, so with Bond, James Bond --look in the mirror, and if you don’t see a hard-eyed, cruel-mouthed, chain-smoking, alcoholic, fictional man of the world suffering from clinical satyriasis, whose daily wardrobe includes a Berns-Martin cross draw shoulder holster and Walther PPK, then don’t pair a Rolex with a tux. Just, please, don’t.
Hopsakee. Tenzij het een Cellini op een lederen band is, natuurlijk.
De einige eis die ze hier stellen is dat hij dun en mechanisch is, niets over het type band.
Een Omega De Ville is naar mijn standaard een dress-watch, toch kwamen deze ook op een fijne gouden band en dit was zeker niet de enige.
Ook moderne dressers als een intra-matic of een junghans zijn leverbaar op staal.
Als je toch de etiketten wil volgen draag je bij een smoking helemaal geen horloge (en zeker geen Rolex) aangezien dit doorgaans avondkleding is.
Ik snap dat het handig is om op de fiets een reserve fietsketting bij te hebben, maar om daar zo’n mooi gemod horloge aan te hangen?
Doe af, gruwelijk!
Veel te… koppig is het juiste woord. Ik heb er wel even aan gedacht hoor, maar dan had ik mezelf een faalhaas eerste klas gevonden. En na het boeken van een duikvakantie op Zakynthos lijkt een PADI mij perfect
hahaha. Ja prachtig ding, maar ik wacht nu op een zwarte keramische insert met rode driehoek en op wijzertjes voor in de andere SKX. Daar zit sinds gisteren een SRP777 wijzerplaat in. Dan zou ik bijna identieke custom SKX’en hebben gehad
Oh en ik wacht ook op mijn PADI Turtle van @Batossai …ik kijk er al naar uit!
Ach, je bent een liefhebber van bloemrijk en correct taalgebruik.
Dus ik dacht, dit kan je wel waarderen.
Normaal houd ik mij in, het is tenslotte een horlogeforum.
En…gooi er uiteraard zelf ook nog weleens een foutje in.