Goed, geen (heel) lang topic dit keer.
De SKX Blue Lagoon en daarna Smurf was niet het langverwachte succes door het kleine kleurverschil wijzerplaat - bezel insert. De nieuwe SKX is verkocht met de Sumo dial & wijzers, een SRP777 dial & vintage sub bezel insert is onderweg voor de andere maar nu zat me iets dwars.
1) Ik heb de SNXJ89 Datejust mod veel te snel op ebay verkocht, waardoor ik geen kleiner dress horloge meer heb en mijn president band niet kan gebruiken die ik toch wel erg gaaf vind.
2) Totdat ik eindelijk een keer echt genoten heb van die Blue Lagoon wijzerplaat in de zon, ben ik nog steeds “a man on a mission ”.
Ik ben veel te koppig om nu een Blue Lagoon Turtle te kopen, dus heb ik wat anders bedacht. Ik ben op zoek gegaan naar een 5’je waarvan ik de kastvorm leuk vind. En om eerlijk te zijn is dat best een verademing, de rest hoefde niet in een afweging meegenomen te worden.
Het enige wat ik wilde was een dikke ronde gepolijste bezel en “statige” lugs zodat deze (naar mijn visie) bij de president band past.
Ik heb er eentje gevonden, en Rob van Monsterwatches zondag een berichtje gestuurd of hij een saffierglaasje er los bij wilde doen. Dit scheelt hem werk, en mij dagenlang op hem of op Crystal Times wachten. Wachten is niet mijn sterkste eigenschap namelijk.
De SNKK77:
Hartstikke leuk ding voor het geld, alleen die orginele wijzerplaat kan me gestolen worden. Mocht je er interesse in hebben, dan kost het je een knaak en een bos wortels (in de vorm van een speciaalbiertje).
Het saffier zat keurig achterin het boekje:
Fun times:
Het saffier past hartstikke mooi en heeft volgens mij geen AR:
Dress wijzers op een divers dial plaatsen wil ik niet, maar ik had nog wel een setje SKX wijzers liggen. De orginele secondewijzer is gebruikt en het plaatje is compleet:
Hatseflats
En voilà, op z’n orginele rukbandje:
@Fate_Amenable_To_Change, ik had nog wel een 20mm distressed cognac leren nato in de doos liggen, dus deze is voor jou vent:
De lug width is wel 18 of 19mm. Geen rekening mee gehouden, maar dit past prima met de orginele end links:
Ik snap dat de puristen onder ons deze “diver-dresswatch met president band combo” echt verschrikkelijk vinden, maar die leven toch minder het yolo-leventje. Ik verwijs jullie graag door naar mijn bergbeklimmende duiker, daar klopt alles wel. Ik heb weer een 36mm die lekker los om de pols kan rammelen.
Deze missie is eindelijk afgerond, groetjes!