HanDavinci's Blue Lagoon dress watch, voor elke gelegenheid ( en tevens de laatste keer dat je van mij "Blue Lagoon" hoort)

Goed, geen (heel) lang topic dit keer.

De SKX Blue Lagoon en daarna Smurf was niet het langverwachte succes door het kleine kleurverschil wijzerplaat - bezel insert. De nieuwe SKX is verkocht met de Sumo dial & wijzers, een SRP777 dial & vintage sub bezel insert is onderweg voor de andere maar nu zat me iets dwars.

1) Ik heb de SNXJ89 Datejust mod veel te snel op ebay verkocht, waardoor ik geen kleiner dress horloge meer heb en mijn president band niet kan gebruiken die ik toch wel erg gaaf vind.
2) Totdat ik eindelijk een keer echt genoten heb van die Blue Lagoon wijzerplaat in de zon, ben ik nog steeds “a man on a mission :sunglasses:”.

Ik ben veel te koppig om nu een Blue Lagoon Turtle te kopen, dus heb ik wat anders bedacht. Ik ben op zoek gegaan naar een 5’je waarvan ik de kastvorm leuk vind. En om eerlijk te zijn is dat best een verademing, de rest hoefde niet in een afweging meegenomen te worden.

Het enige wat ik wilde was een dikke ronde gepolijste bezel en “statige” lugs zodat deze (naar mijn visie) bij de president band past.

Ik heb er eentje gevonden, en Rob van Monsterwatches zondag een berichtje gestuurd of hij een saffierglaasje er los bij wilde doen. Dit scheelt hem werk, en mij dagenlang op hem of op Crystal Times wachten. Wachten is niet mijn sterkste eigenschap namelijk.

De SNKK77:

Hartstikke leuk ding voor het geld, alleen die orginele wijzerplaat kan me gestolen worden. Mocht je er interesse in hebben, dan kost het je een knaak en een bos wortels (in de vorm van een speciaalbiertje).

Het saffier zat keurig achterin het boekje:

Fun times:

Het saffier past hartstikke mooi en heeft volgens mij geen AR:

Dress wijzers op een divers dial plaatsen wil ik niet, maar ik had nog wel een setje SKX wijzers liggen. De orginele secondewijzer is gebruikt en het plaatje is compleet:

Hatseflats

En voilà, op z’n orginele rukbandje:

@Fate_Amenable_To_Change, ik had nog wel een 20mm distressed cognac leren nato in de doos liggen, dus deze is voor jou vent:

De lug width is wel 18 of 19mm. Geen rekening mee gehouden, maar dit past prima met de orginele end links:

Ik snap dat de puristen onder ons deze “diver-dresswatch met president band combo” echt verschrikkelijk vinden, maar die leven toch minder het yolo-leventje. Ik verwijs jullie graag door naar mijn bergbeklimmende duiker, daar klopt alles wel. Ik heb weer een 36mm die lekker los om de pols kan rammelen.

Deze missie is eindelijk afgerond, groetjes!

31 likes

Snel je nickname aanpassen naar Dr. Frankenstein! +1 voor je creativiteit!

3 likes

Heel gaaf gedaan! Ben normaal niet zo’n groot fan van duikers maar deze is erg mooi. Verder is het altijd leuk om jou te zien rommelen op de horlogemarkt zodat ik me kan afvragen hoe je volgende creatie eruit gaat zien. Kijk altijd uit naar je horloge-bouw posts!

2 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een scheppende geest!!
Knap staaltje horlogerie!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ziet er weer leuk uit!!

Op naar de volgende Lagoon, benieuwd welke kleur het gaat worden. :wink:

1 like

Leest weer als een jongensboek! Hulde!

1 like

Op de bruine band een erg leuk klokje! Maar die presidential band er op :confounded:

1 like

Vind het kunstig wat je doet hoor.:ok_hand:t2:

Die SKX vond ik ook erg leuk.
Wou dat ik het kon zo.
Lijkt mij geweldig.

Maar ben zelf ( helaas ) meer het type : ’ kijknoumaaruit-straksgebeurterweerwat-blijfnoumaaraf’

Euh… @HanDavinci : uit welke film komen deze twee ook weer??:flushed:

2 likes

Zéér eigenzinnige combi van kast, plaat en band. Niet echt mooi, maar intrigerend!

Ik verklap het gewoon: Blue Seiko 5 Shields met Broek Lagoon.

2 likes

Dat … Saffier moeten wij toch nog eens over praten😇
Helaas kon ik geen emoticon vinden waar de rook uit zijn oren komt :triumph:
Heb net iedergeval 2 nieuwe Glas pakkingen besteld omdat ik er vanavond 1 verkloot heb van mijn Skx. Na 4 pogingen.
Elke keer op de zelfde plek bleef het saffier schuin steken. En ik plaatste m kaars recht. Ik dacht ik haal de pakking er even uit (eff snel met een schroeven draaiertje. Hoppa dikke kras door de pakking. (Domme Lul)

Ik moet er nog 2 persen en mijn geduld is tot een dieptepunt gezakt.(ADHDer)
Serieus ik kwak er straks nog is een keer 1 tegen de muur.

Ps Die blauwe Dial en president staan m super strak​:+1::rofl: (Dat saffier tja… Leuk hoor… :cry::cry::cry::cry:

:grin:

Ik ga me verdriet verdrinken.

4 likes

Voelt voor me aan als de aqua terra onder de seiko’s.

1 like

Dat heb je weer heel gaaf gedaan :thumbsup:

1 like

Yep, mooi resultaat, top gedaan, fraaie zomerklok :sunglasses:

1 like

Mmm… Nee deze vind ik dan wat minder…

1 like

Ah zonde!

Maar hoezo moet je er nog twee persen? Ik denk dat je het beter ff weg kan leggen en later met frisse moed op moet pakken! :smile:

2 likes

Hardstikke geinig, maar je hebt natuurlijk gewoon een kleinere sports-watch gemaakt. Een dress watch heeft namelijk geen lumen en al helemaal geen stalen band. :slight_smile:

En nou inderdaad ophouden met die “Blue Lagoon”, want ik zit iedere keer aan mijn pre-puberale ontdekking van Brooke Shields’ ontluikende seksualtieit en dito borstjes te denken, en dat kan nooit, maar dan ook nooit goed zijn voor een man van in de veertig. Mijn partner vroeg zich al af waarom ik toch haar haar toch zo vreemd over de hare drapeerde voor het slapen gaan.

Trouwens, van die cognac NATO knapt ie me toch een eind op, zeg, al is het maar omdat we niet naar de end-link aansluiting op dar arme, lieve kastje moeten gluren. :slight_smile:

4 likes

Hahaha :laughing:

:joy:

3 likes

Een stalen (of gouden) band kan prima op een dress-watch al zie je het niet vaak.
De stalen band van dit project is er wel te grof voor, dus dit is idd een leuk sporthorloge (icm de lume en daydate).

Het is weer een plaatje :+1: