HanDavinci's Cartier Santos Galbee LM 2319

Vorige week kwam het Santos-idee in mijn hoofd weer bovendrijven en heb ik contact gehad met @Vespaed over zijn Santos WSSA0029. Prachtig ding, (nu te koop bij Q-watches geloof ik), maar hoe langer ik op internet naar afbeeldingen van de Santos keek, hoe meer ik afknapte op de nieuwe. Het viel mij ineens op dat de bezel doorloopt richting de band en ik kon het niet meer ontzien. Een Santos hoort een vierkante bezel te hebben.

De WSSA0029:

Het zaadje was gepland en de knoop was al doorgehakt om geld uit te geven. Toen kwam ik vorige week de Santos 2319 tegen en het klikte nog niet meteen, want…ik heb vaker gezegd dat ik geen Cartier met een datumcomplicatie wil. Het feit dat ik nog nooit een guilloche plaat in het bezit heb heeft gewonnen. Ik zag deze op Instagram, Special Dial in Tokio :jp: een bericht gestuurd en vanaf daar ging het vlot.

Het is een complete set uit 2001, in maart geserviced en zelfs de omdoos zit er nog bij. De jongens van Special Dial hadden niet overdreven in de omschrijving, het voelt aan als een nieuw horloge.

De guilloche plaat en de facetten op de kast zijn beste eye-catchers, ondanks dat het horloge met 29x41 zeker niet groot is. Gelukkig vind ik oversized Cartiers toch beter passen bij simpele lul-de-behangers. :sunglasses:

De band is 18mm, vrijwel rekloos en heeft een prachtige vlindersluiting die naadloos aansluit.

Al met al ben ik er veel blijer mee dan ik dacht dat ik zou zijn en…

We zijn een echt ANBW-stelletje in huize da Vinci nu, heyaaa!

Gegroet! :v:t2:

175 likes

Kriebels! :confounded:

Haha mooi setje!

2 likes

Niks mis mee toch? Veel plezier met deze iconische horloges👌

1 like

MisterTaab’s reactie:

Matchende Gaastra jassen wil ik zien!

Cool ding. Veel plezier.

3 likes

Gefeliciteerd, heel stijlvol horloge hoor.

1 like

Mooi, van harte. Wat jij met die nieuwe kast hebt heb ik met de kriskras schroefjes.

1 like

Super tof. En de juiste keuze wat betreft de bezel. En de maat. En de plaat. :+1:

3 likes

Mooi ding weer hoor.

2 likes

Van harte, die WSSA0029 is echt prachtig! :ok_hand:

3 likes

Mooie aanwinst :sunglasses:

1 like

Chique de fiebel :+1::+1:

3 likes

Lekker klokkie heur, en het is ook wat waard om lekker kneuterig als ANWB stel door het leven te gaan.

2 likes

Mooi hoor, maar wie is nou jut en wie is jul?

1 like

:joy: Ik weet dat je het erom doet.

1 like

Stijlvol, mooie dial en die kroon maakt het wel af vind ik.

1 like

Mijn OCD zou niet tegen die schroefjes kunnen :grin: Maar veel plezier er van toegewenst, het is een strak ding!

2 likes

Cool man, gefeliciteerd! Zie hem vast binnenkort wel :sunglasses:

1 like

Ik weet niet precies wat een ANBW stelletje is maar mooi is het wel!

1 like

Mooie keuze qua wijzerplaat en maat. Geniet ervan!

1 like

6 likes