Wisten jullie dat 17 november de terugkerende “HanDavinci Gunfactordag” is? Nee?
Dat was het ook nog niet, maar die introduceer ik nu
Geïnspireerd door het leuke idee van Rik @GMTplus1, gemotiveerd door het onderstaande.
Een intro:
Ik kreeg van een lang en gewaardeerd lid van ons forum dit bericht voor mijn neus:
Hou hier eens mee op man, jouw seksuele voorkeur en je testosteronspiegel
interesseren mij niet en ik denk vele andere leden hier ook niet.
Iedere dag, meerdere malen per dag dat geleuter over jouw ̶b̶i̶g̶g̶e̶t̶j̶e̶s̶ sprankelende volle dames komt me mijlen ver de strot uit.
Er zijn plenty andere sites waar je dit soort dingen kunt ventileren, dit is een
horlogeforum.
Oké, punt gemaakt. Ik sport (erg) veel en ik moet elke vrijdagmiddag naar de barbier, omdat het anders de spuigaten uitloopt, dus ik geloof best dat mijn testosteronspiegel wat hoger ligt. Stop daar een groot Twentsch ego bij, druk het in de blender en voilà…je hebt één HanDavinci
En yes, ik heb een zwak voor vrouwen Ik ben er dol op. Iedere vrouw heeft iets speciaals dat ik kan waarderen.
Maar toch ging ik net even nadenken. Ik kan natuurlijk niet de vriend van 14.000 mensen op dit forum zijn, maar ik wil ook op het forum niet in een kwaad daglicht worden gesteld of ervoor zorgen dat iedereen zich stuk gaat ergeren aan mijn uitspattingen c.q. foto’s van volle billen en een boel vrouwen.
Want correct, het is en blijft een horlogeforum, en naast al het andere zit ik hier omdat ik net zoals jullie een echte passie heb voor onze geliefde horloges.
Er zijn voornamelijk maar twee dingen waar ik over droom. En dat zijn mijn grailhorloges/ modideeën en het tweede kun je zelf invullen natuurlijk…
Ik wil niet over de schreef gaan en een ban krijgen, want ik kom hier met erg veel plezier. Waar moet ik anders mijn horologische-literaire uitspattingen plaatsen en laten zien wat er allemaal mis is gegaan, voordat het goed ging?!
Maargoed, ik ben er erg goed bij met mijn hoofd en ik snap best dat niet iedereen op die plaatjes zit te wachten en dat het voor veel mensen “onder niveau” is.
Deze Twentsche knul zal alleen voor het posten van een volle bips of een mooie vrouw nooit van zijn leven een excuses aan gaan bieden, en daarom heb ik wat anders bedacht.
Elk jaar op 17 november is het vanaf nu
#HanDavinci Gunfactordag
en ga ik al mijn personal preferences qua mods opzij zetten en mod ik voor 5 mensen van ons forum een Seiko of horloge met Seiko uurwerk hoe ze hem ook maar willen hebben.**
Of het nou een SKX is, een Turtle, een Sumo, een Samurai, een SARB, een Seiko 5, een Invicta 8926/ 8927 debranded, een Soya-special…yolo. Kom maar op
Er zijn natuurlijk wel wat regels aan verbonden, voordat je meteen gaat roepen 'JA IK BEN ÉÉN VAN DE VIJF EERSTEN!
-
Je moet actief deelnemen aan het forum en langer dan een half jaar lid zijn. Als je hier alleen komt om je horloges te verkopen, ga ik je niet helpen om later winst te pakken op één van mijn mods.
-
Alleen een saffierglaasje en insert zie ik niet als mod. Uiteraard is het zwart op wit wel een mod, maar dit zie ik meer als upgrade.
-
Alle materiaal- en verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Met orginele Seiko onderdelen zoals wijzerplaatjes, wijzers e.d. help ik je op weg. Ik bestel niks voor je, maar ik stuur je natuurlijk de links waar je alles kan vinden.
NB: LE onderdelen zijn erg lastig te bestellen en moet je waarschijnlijk +6 maanden op wachten. -
De James Bond SKX, Blue Lagoon SKX, 62MAS SKX en Batman SKX zijn als enige uitgesloten.
-
Om het kaf van het koren te scheiden, moet het hieronder in een format neer worden gezet met een coole naam erbij.
Iemand die al langer met een mod in zijn hoofd loopt, weet natuurlijk precies hoe die eruit moeten komen te zien en dit is je gouden kans! Dagaz/Yobokies en de rest…alles is voor even geoorloofd
Twee voorbeelden:
de SKX Sumolicious van @motoskooly:
Het format:
SKX007
SBDC031 dial & hands
Vlak saffierglas
DLW Vintage keramische insert
Een Invicta 8926OB (plaatje van internet)
Het format:
8926OB
Dagaz Fifty Five Fathoms no date dial + Dagaz Mercedes wijzers
Domed plexiglas
Logo van de kast en band af
(Eventueel) band gebrushed
Maar al je gekke ideeen, bring it!
De eerste vijf die voldoen aan mijn opgestelde regels krijgen van mij een complete mod. Mijn manier om wat bij te dragen aan ons forum
s.v.p geen commentaar over hoe mensen in negatieve zin op mij reageren. Daar is dit topic niet voor bedoeld en het is vrijdagavond!
Groetjes en een fijne Gunfactor Vrijdag verder.
HanDavinci uit