HanDavinci's Gunfactor Vrijdag

Ik dacht even HA de tweede! :joy:

1 like

2 likes

Beste @HanDavinci, als jij gratis uitdeelt verdien je zelf ook wat.

Van mij voor jou: Anastasiya Kvitko

:innocent:

1 like

De ketchup denken we er wel ff bij

1 like

Mooie actie, goeie bips!

Toevallig is er net een SKX009 naar me onderweg vanuit het verre oosten. Ik heb zojuist een gek ideetje bedacht voor een mod maar ik weet niet of deze wel haalbaar is. Volgens de tracking data duurt het nog wel een weekje of 3-4 voordat hij aankomt in Nederland, genoeg tijd dus voor jou om uit te vogelen of deze mod haalbaar is. :wink:

Ik was erg onder de indruk van de SKX “faux patina” / “Han-San Wabi Sabi” die je laatst gemaakt had. Een tweede identieke versie daarvan zou natuurlijk een beetje gaar zijn, dus gaan we een stapje verder.

De “Seiko SKX Vintage Padi Bubble Butt” lijkt me wel een toepasselijke naam. Hij zou er als volgt uit moeten gaan zien:

Seiko SKX009 met:

• Faded Bezel
  • Faded chapter ring
  • Faded Padi wijzerplaat zodat deze matcht met de bezel (dit lijkt me het lastigste onderdeel)
  • Patina op de lume (is dat mogelijk bij de padi? lijkt ander soort lume te zijn dan op een SKX)
  • Patina op de dag- en datumschijf
  • Faded Padi minute hand zodat deze matcht met de rode kleur van de bezel
  • Om het af te maken -en om zijn naam eer aan te doen- een bubble domed sapphire glaasje

Om dit alles te visualiseren en jullie een indruk te geven heb ik een verschrikkelijke fotosoep in elkaar geflanst. Het zou er ongeveer zo uit komen te zien:

6 likes

Je bent de tweede!

Leuk idee, gaan we doen. Stuur me maar een berichtje :sunglasses:[quote=“HorlogeHeer, post:69, topic:130843”]
Faded Padi wijzerplaat zodat deze matcht met de bezel (dit lijkt me het lastigste onderdeel)
[/quote]

Ik denk ook dat dit het lastigste is, maar heb al wel een idee.

2 likes

Ik ben benieuwd of iemand gaat voor een SKX met een bips als logo. Anybody? Of iets met solar als referentie aan je zonnebank bezoekjes :wink:
Leuk initiatief Han. Ben benieuwd of er het komende uur nog bijzondere ideeën bij komen.

1 like

Leuk initiatief ! En lekker lezen ! En billen ook al dik in orde …
Mijn SKX buiten werktijd en zelfs naar wijnproeverij vanavond om gehad.

Is gewone -J versie met double domed en solid oyster. Zou er nog wel een ceramische bezel op willen en een andere chapterring en wat andere wijzertjes en wellicht een mooiere (licht verweerde) dial.
maar om hem dan de Brakke SKX te noemen?
En om daar dan een Twentsch ego mee te moeten vermoeien?
Gun ik liever iemand anders de eer.

2 likes

You had me at…

1 like

Zouden BFK strakke plasser wijzers passen?

1 like

Goed bezig weer Han! :ok_hand:

Ik heb ook een idee voor een mod, maar lastig bij elkaar te sprokkelen waarschijnlijk.
Bestaand uit de volgende onderdelen (mits technisch passend)

wijzerplaat SRP641
wijzers SPB031
bezel/insert SNZF22
kast/band SNZF21
glas gewoon standaard of vlak saffier

Deze mod heeft als naam Yellowfin Urchin

1 like

Maar welke?!

Ik wil een format zien :sunglasses:, dan bouw ik er eentje voor je.

1 like

Erg cool, maar die gouden wijzers zijn niet te vinden helaas. Het past wel allemaal. Mocht je andere wijzertjes bedenken ben je de derde!

1 like

Dank je, maar ik ben bang dat naast de wijzers, de overige onderelen ook lastig bij elkaar te sprokkelen zijn…

Ik denk dat @Voordeligbijdetijd er best nog wel aan kan komen hoor :wink:

1 like

Superleuk idee!!
SinterHan is weer in het land!!

Ben nog niet zo lang actief hiero op HF dus alvast voor de volgende editie haha!

Zat zelf te denken aan een
Grind that Big bad ass Seiko5 bezel modje…
Foto ff van je instagram geleend…

1 like

Heel mooi initiatief, jammer dat ik nog geen half jaar lid ben, anders had ik een hele gave mod bedacht. De SHOPART MM geïnspireerd op de Chopard Mille Miglia GTS

Een mooie billenpartij is niet lelijk :yum:

2 likes

Zo dan! Vet initiatief @HanDavinci!
Aangezien ik het idee had om zelf wat te klooien kan ik het nu net zo goed hierin gooien.
Mijn SNZF17 mag nog wel wat nieuwe wijzertjes, glas mag maar dan niet een domed versie omdat ik dat gewoon bijzonder lelijk vind. Uiteraard laat ik ook wat creatieve vrijheid/advies over aan @HanDavinci.
Wat mij betreft wordt het een SNZFBFM, waarbij BFM voor Big F**king Mod staat.
Huidige versie met ceramische bezel van DLW:

Oefff als dat echt een optie is, zou ik er goed voor gaan zitten. Je hebt al zoveel moois gemaakt.
Maar een echte Brakke SKX oftewel de SKX Nomen Est Omen verdient echt nadere studie.
Hij moet niet brak, maar Brakke zijn, dubbele bodem hebben, ingetogen brutaal zijn, onopvallend duur, uiterst draagbaar, tijdloos en uiteraard: naadloos stevige bilpartij compatibel zijn …
Dat bedenk ik niet meer in 28 minuten ben ik bang.

3 likes