HanDavinci's MM300 duikmod, alvast klaar voor de zomer!

Aanklikken voor de topic-ambiance :point_down:


Ik wil deze toch even laten zien. Ik heb eigenlijk een jaar lang geen horloges gemod, maar kreeg het afgelopen november toch op de heupen en heb in een opwelling weer een heel pakket gekocht samen met wat nieuwe tools.

De bedoeling was om lekker te knutselen in de kerstvakantie omdat ik een boel rust voorzag vanwege de lockdown, maar helaas duurde de verzending van één pakketje iets langer. De vakantie ben ik doorgekomen door veel te golfen met @Fate_Amenable_To_Change (waarvoor dank, want het was telkens hartstikke leuk :golfing_man:) en nu is het tijd om te modden!

Ik wilde sowieso weer een duiker en wilde iets maken dat ik nog niet eerder gedaan had. Ik liep op Seikomods.com aan tegen de juiste kast aan en ineens werd het duidelijk.

Het is een MM300-achtige kast, monoblock, frontloader en er zijn twee drie dingen die ik er heel gaaf aan vind. 1. hij heeft drilled lugs, 2. de kast is gemaakt voor straps/rubbers en loopt daarom achter de pushpin haaks omlaag en 3. alle SKX-mod onderdelen passen. Vooral hier werd ik even blij van.

Ik heb gekozen voor een SLA035 wijzerplaat & wijzers, omdat ik de lijn rode tekst en de moderne lume geweldig vind.

Gistermiddag begon het geknutsel, maar ik moest snel ophouden vanwege het gebrek aan fatsoenlijk licht. Ik kon in ieder geval de wijzerplaat even op maat vijlen en hem plakken op de spacer.

Ik heb wel gesmokkeld met de roulette-date. Ik kon me de vorige keer dat ik zoiets wilde verwisselen net te goed herinneren en ik zag de (onweers)bui al hangen. Gelukkig is mijn maatje Jasper van Movements watch service in Hengelo (OV) nooit ver weg en heeft hij het even gedaan.

Vanochtend om 06:00 werd ik wakker, enthousiast als een klein kind…maar nu moest ik wachten op het daglicht. God-ver-de-samme. :man_facepalming:

De vogels zaten nog stil in de kale bomen en in de verte zag ik de kerktoren nog verhuld in de dikke mist. De wereld begint later dan ik.

08:39 ZONSOPGANG! Let’s the knutsels begin.

Zoals geschreven is deze kast een monoblock en heeft dus geen caseback. Het uurwerk gaat er (net zoals bij een MM300) voor in.

Stalen spacer voor het Seiko uurwerk:

Ik ben onder de indruk van hoe goed ( hoe laag) de toleraties van de onderdelen van Seikomodscom zijn. Het past allemaal naadloos op elkaar en het zit perfect.

Bezel erop gedrukt en toen zag ik dat de serie van de kasten genummerd is en ik 048/300 heb.

Klaar voor de finishing touch, de gelumede bezel insert van LCBI. Het ging me meer om de glass-look dan om het feit dat de cijfers gelumed zijn, maar ik vind het cool.

Ontspiegeld saffier is ook een feest in duikhorloges, dat wordt genieten op de zonvakanties.

Ik kende de maten op papier en ik wist dat ik een lug-to-lug van 50mm makkelijk kan hebben, maar naast een Tank van 27x35mm is het formaat bijna angstaanjagend.

Ik heb gisteravond een zwarte Crafter Blue band met orginele MM300 ratcheting sluiting van @GMTplus1 gekocht en @selie begreep gistermiddag dat ik niet te lang kon wachten op dik rubber, ik krijg vanmiddag van hem een Obris Morgan strap binnen die er meteen op gaat. Hartelijke dank!

Voor nu draag ik hem even op een NATO en ik ben er zeer content mee, het is precies hoe ik hem voor ogen had.

Bedankt voor het lezen en stay sane!

286 likes

Geinige mod!

1 like

Mooie verschijning, tof gedaan dit :smiley:. Naast cartier is echt wel een dik ding (letterlijk)

1 like

Leuk gedaan. Ziet er keurig uit. :ok_hand:t3:

1 like

Heel mooi H!
Wist niet dat je MM300 kasten kon kopen… word hier hebberig van

:+1:t2::+1:t2::+1:t2:

3 likes

Nice. Ik vind hem gaaf :ok_hand:

2 likes

Heel cool. Waarom zou je nog een MM kopen als dit ook bestaat?

3 likes

Gaaf Han!
Nu nog een vakantiebestemming. Je kunt altijd nog deze kant op komen, Zandvoort heeft ook zee en regelmatig zon :sunglasses:.

1 like

Lekker voor op het strand in bijv Bali…zie het al helemaal voor me :wink:

Hij is gaaf, Han :+1:

1 like

Mooie plug voor de onyx trouwens. :slight_smile: Die foto, bedoel ik.

Da’s een verschrikkelijk mooie mod. Het moet gezegd.

Ik doe m’n best. Gelukkig mag ik morgen de deur uit voor een rondje golf.

Gefeliciteerd man, veel plezier er mee.

3 likes

Mooi gedaan, hulde voor het priegel werk…:+1:

1 like

Mooi gedaan Han!

1 like

Gaaf geworden!

Misschien mis ik iets, maar wat voor uurwerk zit er nu in?

1 like

Heel gaaf geworden zeg! Dat ontspiegelde saffier maakt hem wel af! Welk uurwerk heb je erin? Waar dient dat schroefje voor aan de onderzijde?

3 likes

Gaaf project en mooi verhaal!

1 like

Heel gaaf! De rode tekst maakt het echt af! :slight_smile:

Dat vroeg ik mij ook af!

1 like

NH36!

Om de stift te ontgrendelen! Het uurwerk gaat er aan de voorkant in, anders krijg je hem er nooit meer uit natuurlijk.

5 likes

Ik vind het leuk dat je weer aan het modden bent, voelt een beetje als een artiest die terug naar zijn roots gaat. Eindresultaat is super :ok_hand:

2 likes

Weer wat geleerd!

1 like

Nogmaals keurig werk hoor :+1:
En natuurlijk een prima uurwerkje.

1 like