De nomen est omen “Reverse Brakke Shark”
Deze wil ik toch even laten. Op 17 november had ik een topic gemaakt, om het posten van alle dikke bipjes en blote dikkerdjes te compenseren. Ik had het gevoel dat ik even iets terug moest doen voor het forum, omdat anders de gunfactor richting mij wel een keer verdwenen was
Iedereen mocht een lijstje in het topic posten met de onderdelen van een mod in een vast format, en voor de eerste vijf ga ik een mod bouwen.
De eerste is nu klaar, voor @mr_brakke
Zijn idee was:
Hij had helaas niet goed gelezen, want omdat @SwedishChef mijn maatje is en de enige Blue Lagoon SKX in Europa heeft, was de Blue Lagoon plaat uitgesloten.
Desalniettemin wilde Jeroen graag een blauwe plaat in combinatie met een submariner insert, en zo zijn de ideeën over en weer gegaan. Ik heb geen idee afgeschoten, maar wel advies gegeven. Zo is bijvoorbeeld een vlak saffier met een sloped insert onmogelijk vanwege een hoogteverschil, en ging het idee van een coin bezel icm een Submariner insert ook snel uit het raam vanwege die dikke rand om de insert heen.
Samen zijn we uitgekomen op een geweldig gave mod.
Het lijstje:
- SKX009
- SBDC033 dial & hands
- Brushed chapter ring
- Yobokies Sub bezel
- Keramische Sub insert
- DD saffier zonder AR
Je ziet hier de 009 staan ipv de 007, omdat hij toch niet te herkennen is na het modden en de 009 was net weer iets goedkoper bij eglobalcentral
De plaatjes:
(alle stofjes zitten gelukkig aan de buitenkant).
Erg geslaagd, en met deze zou ik zelf zo rondlopen @vierport Paul, zou jij je “echte” reverse shark hier nog eens willen posten?
De Subzero SKX029
Ik heb natuurlijk voor @anon10817008HF zijn Turtle gebouwd, en voor mijzelf de Subzero Surfer. @Logie vond die SKX zo ontzettend gaaf, en kon niet wachten op zijn eigen. Hij had de onderdelen al besteld, maar deze komen helaas pas eind januari. Ik vond het toch leuk dat hij zo enthousiast was over een SKX, aangezien hij ook met high end horloges rondsjokt. We gaan het hier niet hebben over het feit dat een DJ41 met smooth bezel voor kampers en kermisvolk is, maar het is wel zo. Punt.
Ik heb met een hand over mijn hart gestreken en gezegd dat ik wel een maandje zonder witte wijzerplaat kan. ‘Stuur de SKX maar op, ik bouw je een Subzero SKX en dan wil ik ASAP de onderdelen weer binnen hebben zodra jij ze binnen hebt’.
Nou, die SKX kwam vandaag binnen…en hoe…
Walter, jij bent één vreemde vogel. Laten we dat even voorop stellen.
De rest?..Er zat nog wat in de doos
Met daarboven opgerold natuurlijk een:
I should have known. Hoe kan het ook anders? Erg attent van hem.
Dankzij @MotoSkooly heb ik deze nu al in tweevoud, dus voor de liefhebber kost die een postzegel. Je krijgt het minst plakkerige exemplaar, beloofd.
Maargoed, terug naar de SKX.
Deze had ik als eerste in elkaar geknutseld:
Daarna de Turtle:
En nu is de SKX van Walter aan het rijtje toegevoegd:
Ik ben erg benieuwd welke van de drie bovenstaande mods jullie het gaafst vinden en waarom