HanDavinci's SKX supermod en het begin van de limited edition (1) SKX blue lagoon

Ik ben vanmiddag flink aan het klussen geweest en wilde toch even de SKX mod laten zien, ik heb (voor mijn gevoel) eeuwen moeten wachten op alle onderdelen en nu is deze toch helemaal af.

Het lijstje:

• Seiko SBDC031 wijzerplaat
  • One Second Closer chapter ring
  • Crystaltimes coin edge bezel
  • DLW 5.5mm blauw AR saffier
  • DLW ceramic submariner bezel insert
  • Miltat super jubilee band

Een paar klusfotootjes:

Ontzettend blij met het resultaat! Ik heb mijn tweede DLW bezel insert binnengekregen omdat ik de eerste op een treinstation kwijt ben geraakt :unamused:. Ik heb deze keer Gorilla Glue epoxy gebruikt waarmee je ook een baksteen op een ruit kan lijmen, dus ik gok dat de insert blijft zitten dit keer.

De plaatjes:

Het 5.5mm hoog saffierglas zorgt ervoor dat de bezel insert eindelijk aansluitend is:

de wristshot:

Ah… en nu mijn tweede item.

Jullie mogen me allemaal uitlachen, maar ik ga een SKX blue lagoon bouwen :sunglasses:. Ik vind die blue lagoon edities van de Samurai en de Turtle zo onwijs gaaf, maar beide modellen zijn mij net iets te groot met 44mm.

Vandaag is de orginele SRBP11 wijzerplaat al binnengekomen:

Ik heb voor de nieuwe mod een vlak saffierglas en de orginele SRBP11 wijzertjes met gele secondewijzer besteld. Ik heb tevens al een custom blauwe chapter ring gemaakt met op de 3,6,9 en 12 de gele streep.

Het enige wat mij nog rest is een blue lagoon bezel insert maken voor de SKX. Ik heb gisteren contact gehad met Dr. Seikostain uit Polen, maar die was te druk met zijn nieuwe projecten. Nu krijg ik van DLW een paar blanke inserts waarbij de nummering al wel gegraveerd is. De juiste kleuren in een knikkerbusje laten mengen en de insert afwerken is het probleem niet. Dat wordt een leuke bezigheid om netjes te krijgen.

Oh… en ik moet niet vergeten om ook nog een tweede SKX te kopen :smile:, maar ik wil dit keer eerst de onderdelen thuis hebben en dan pas het horloge. Voor iemand met weinig geduld is dat wachten op onderdelen echt een crime :slight_frown:.

Mijn photoshop masterpiece van het eindresultaat:

En alweer bedankt voor het kijken naar mijn spreekbeurt!

32 likes

Erg geslaagde mod! Het is nu een soort midi-sumo :thumbsup:

1 like

Mooi hoor, die gorilla glue heeft verder ook mijn bijzondere belangstelling, :sunglasses:

1 like

Waanzinnig gaaf!

1 like

Zien er beide erg gaaf uit!

1 like

Erg gaaf! Maar waarom geen zwarte datumring? Dat is denk ik het eerste wat ik zou aanpassen aan een SKX

3 likes

Mijn beste,

Fantastisch hoor!!
Het enthousiasme straalt er vanaf!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ik vind dit juist veel mooier staan bij de witte indices. Als de datum zwart zou zijn lijkt het net alsof je die weg wil schuiven en er een no-date van wil maken.

3 likes

Good point!

1 like

Netjes👍 Zoon stalen chapterring scheeld een hoop frustratie

1 like

Mooie mod. En inderdaad bij een skx is een witte datum juist wel passend m.i

1 like

Goed bezig hoor ! :thumbsup:

1 like

Geweldig eindresultaat!
En die “blue lagoon skx” is als een droom :grinning:, ik heb heel veel plezier van m’n Samurai blue lagoon (vooral als de zon schijnt) maar ik ben het met je eens dat hij iets te groot is en lang niet zo mooi op de pols zit als een skx.
Veel succes en ik kijk al uit naar de foto’s van het eindresultaat

1 like

Zo lekker hooor!!

1 like

Dat idee had ik nou ook, ik vind die blauwe kleuren geweldig en zoiets ontbreekt nog in mijn doos :wink:.

1 like

Ziet er weer goed uit. Echt leuk om te zien hoe je zelf je eigen horloge maakt met unieke kenmerken!
Ben al benieuwd naar het daadwerkelijke eindresultaat van de blauwe.

1 like

Heel gaaf @HanDavinci :facepunch:t3::sweat_drops::sweat_drops::sweat_drops:

1 like

Zoooooo! Great taste man. Top top top :raised_hands:

1 like

Lekker bezig en ziet er goed uit👍

1 like

Heel erg mooi, en ook smaakvol gemaakt! Mijn complimenten!