Handbeschilderde banden in Den Haag

Ik zag bij Schaap en Citroen dit in de etalage. ik vind ze er waanzinnig mooi uitzien.
Weet iemand hier meer van; merk, kosten? Ik had geen tijd om naar binnen te gaan…

4 likes

Zou van Santoni kunnen zijn. Die hebben een samenwerkingsverband met IWC. Reken op €3-400

Heb in Valkenswaard wel eens blanke schoenen en een riem gekocht, de kleur bepaal je daar ter plekke.
Heb toen een blanke horlogeband erbij laten maken en die ook in dezelfde kleur laten maken.

Helaas is de zaak er niet meer…

2 likes

Dit kan in Haarlem nog steeds bij Duyf. Ik vermoed dat ze je horloge bandje ook wel willen kleuren als je schoenen en een riem koopt. Voor schoenen en een riem ben je wel minstens €530 kwijt. Maar je hebt wel wat.

2 likes

Ik vind het eigenlijk best heel erg lelijk :slight_smile:
Maar ieder z’n ding…

2 likes

Die oxblood met burned patina, heerlijk

EDIT: was niet bij Schaap en Citroen, maar bij Steltman Watches, stukje verderop…

Inderdaad van Santoni. Veel te duur als je het mij vraagt. Tegen de 400 euro voor een bandje is gekkenwerk. Voor dat geld koop je bijna een paar schoenen. Daar zit en veel meer werk, en veel meer meer leer in. Ik vermoed dus dat een te groot deel van de prijs te danken is aan ‘IWC by Santoni’

Ik heb ook schoenen van duyf. Hij kan ongetwijfeld ook een horlogebandje kleuren bij de schoenen. Niet zo goed als Santoni, maar die legt de lat ook wel erg hoog.

Zelf heb ik een paar schoenen van Duyf en een riem. Echt top kwaliteit!
Ik meen dat ze ook wel eens een horlogebandje maken en zeker een blank bandje voor je kunnen kleuren.
Bij interesse kan ik het vragen.

4 likes

Vind ik zelfs nog zacht uitgedrukt, maar inderdaad: ieder z’n ding.

1 like